Wikia

Yodapedia

Cadomai Prime

11.135pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Cadomai Prime
Astrografisch
Regio:

Outer Rim Territories

Sector:

Catarlo Sector

Manen:

1

Omlooptijd:

405 dagen

Rotatietijd:

27 dagen

Fysisch
Atmosfeer:

Normaal

Zwaartekracht:

Standaard

Klimaat:

Koud

Terrein:

Toendra
Vlakten

Maatschappelijk
Inheems:

Snivvian

Taal:

Snivvian

Hoofdstad:

Brella

Affiliatie:

Galactic Republic

Cadomai Prime – ook wel gewoonweg Cadomai genoemd – was de koude thuisplaneet van de Snivvians.

Geografie, Klimaat & LevenEdit

Cadomai Prime lag in de Outer Rim Territories nabij de Corporate Sector langs de Hydian Way. Het was een koude planeet met één maan met een terrein van voornamelijk toendra en koude vlakten.

De Snivvians ontwikkelden zich op Cadomai als de dominerende levensvorm. Ondanks dat ze waren aangepast aan het koude klimaat, verbleven Snivvians gedurende vele maanden in hun ondergrondse woningen.

CultuurEdit

Brella was de hoofdstad van Cadomai. Ondanks de koude temperatuur hadden de Snivvians hun thuisplaneet aangepast om aan de noden van een luxeoord te voldoen. In hun steden bouwden de Snivvians grote complexen waar toeristen konden genieten van de Snivvian kunstschatten. Eén van deze bekendste kunstvormen was de Transnovel, een combinatie van woord en beelden die een verhaal vertelde terwijl het werd gepresenteerd.

Het belangrijkste exportproduct van Cadomai was kunst en de belangrijkste importproducten waren voedsel en grondstoffen. 'Spirits of Cadomai' was een uitdrukking die door de Snivvians werd gebruikt om een gevoel van verbazing uit te drukken.

Tijdens de New Order explodeerde het transportschip de Calabar Queen toen het landde op Cadomai. De Moff van de Catarlo Sector heette Harlow.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki