Wikia

Yodapedia

Calders

10.901pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Calders
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Biografie
Overleden:

0 BBY ?

Titel/Rang:

Major

Functie:

Cipier

Wapen:

Blaster Pistol
Stun Truncheon

Vervoer:

Death Star I

Affiliatie:

Galactic Empire

Calders was een Major aan boord van de Death Star I waar hij een vleugel van celblokken coördineerde.

BiografieEdit

Calders was een fysiek sterke man die amper in zijn uniform paste. Hij was van middelbare leeftijd en had een snor.

Calders begon ooit zijn loopbaan als een veiligheidsagent in de politiecellen op Odik II, een Deep Core planeet. In deze cellen werden dissidenten van de Republic gevangengezet die de New Order weigerden te aanvaarden. Calders maakte snel promotie en werd na verloop van tijd de gevangenbewaarder van de gevangenis.

Calders werd geselecteerd om deel uit te maken van het geheime Death Star I project waar hij de gevangenen moest leiden die tijdloze arbeid moesten verrichten de Death Star klaar te krijgen. Calders boekte meer resultaten dan hijzelf verwachtte en Wilhuff Tarkin en Cassio Tagge waren zeer te spreken over zijn werk.

Toen de Death Star II operationeel was, kreeg hij het bevel over een vleugel van de celblokken. Calders volgde bevelen blindelings op. Als hij zijn gevangenen vriendelijk moest ontvangen, deed hij dat. Maar hij verheugde zich steeds weer indien er een verhoring op het programma stond.

Calders werd vermoedelijk gedood tijdens de Battle of Yavin.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki