Wikia

Yodapedia

Cane Adiss

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Cane Adiss
Cane Adiss1.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Yuvernian

Geslacht:

Man

Lengte:

4,80 meter
2,40 meter (hoog)

Haarkleur:

Zwart

Oogkleur:

Blauw

Biografie
Thuiswereld:

Yuvern

Functie:

Piloot
Smokkelaar

Cane Adiss.jpg

Cane Adiss

Cane Adiss was één van de talloze aanwezigen in Jabba’s Palace ten tijde van de Battle of Carkoon.

BiografieEdit

Addiss, een Yuvernian, had van thuis uit geleerd om te dromen van een leven tussen de sterren. Die wens werd werkelijkheid toen Adiss kon meevaren met de Quor'sav Kal'Falnl C'ndros waarvan het schip was aangepast om grote personen, zoals Adiss, te herbergen. Samen met Kal beleefde Cane heel wat avonturen alvorens ze net voor de Battle of Yavin besloten om elk hun eigen weg te gaan.

Adiss zat zonder schip en besloot bij Jabba the Hutt te gaan pochen over zijn kwaliteiten in de hoop dat de Hutt hem een schip zou lenen aangepast aan Adiss' grote gestalte. Zijn eerste job bracht hem al meteen terug naar zijn thuisplaneet Yuvern.

Toen hij in de Oplovis Sector arriveerde werd hij meteen omringd door Imperials en werd Adiss gedwongen om een controle te ondergaan. Tijdens de inspectie was er echter een aanval van de Rebel Alliance. De Imperials trokken zich terug en Adiss zat opgescheept met Imperials aan boord. Dit zorgde ervoor dat de officer geen grondige controle uitvoerde en Adiss opdroeg om naar Harrod's Planet te reizen.

Alhoewel hij beloofde om blijvend uit te kijken naar activiteit van de Alliance, bleef Adiss gewoon in dienst van Jabba the Hutt. Toen Boushh aankwam in Jabba’s Palace met Chewbacca arriveerde Adiss via de grote lift (de enige manier om het paleis te betreden voor Cane) in de Throne Room. Hij was één van de bendeleden die meeging naar de Pit of Carkoon om de executie van Solo en zijn vrienden mee te maken. Of Cane Adiss de Battle of Carkoon overleefde was niet geweten.

Achter de SchermenEdit

  • Cane Adiss was heel lang een onbekend personage. De achtergrond werd geschreven door John Hazlett voor What’s the Story.
  • Cane Adiss is moeilijk te zien in ‘RotJ’. Je kan hem het beste zien wanneer Solo en Leia naar Jabba worden gebracht en wanneer alle bendeleden in de achtergrond staan.
  • In de documentaire Star Wars: The Making of a Saga is hij goed te zien op de set van Jabba's Palace.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki