Wikia

Yodapedia

Carrier Butterfly

10.826pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Carrier Butterfly
Carrier Butterfly.jpg
Biologie
Classificatie:

Insecten

Lengte:

0,42 meter

Voeding:

Herbivoor

Herkomst
Thuisplaneet:

Maridun
Anderen

Quote: "Tell Wag Too the Separatists are returning."
-- Tag

Een Carrier Butterfly was een insect dat op vele planeten leefde, waaronder op Maridun en dat werd gebruikt als een langzaam maar veilig communicatiemiddel.

FysiologieEdit

De Carrier Butterfly werd ongeveer 0,42 meter groot en was meestal gekleurd in felle kleuren, zoals blauw. Het had facetogen en twee grote voelsprieten. Deze vlinderachtige dieren hadden slechts twee poten, twee grote vleugels en een lange sierlijke, gevorkte staart.

LevenEdit

De Carrier Butterfly bezat twee eigenschappen waardoor het een uitstekende communicatiemiddel was. Ten eerste hadden ze een zeer sterk verbaal-associatie geheugen en ten tweede konden ze een lange periode van geluid nabootsen.

Deze dieren werden getraind om communicaties op te vangen, zowel van de eigen troepen als van vijandige troepen. De Carrier Butterfly was uiteraard langzamer dan andere communicatiemiddelen maar het was wel veilig. Deze dieren kwamen vaak voor in het wild en het was moeilijk om er de specifieke Carrier Butterfly uit te halen die kon spioneren.

De Lurmen van Maridun gebruikten deze dieren als huisdieren en boodschappers. Dit was voor de Lurmen een uitstekende manier om te communiceren over lange afstand. In 22 BBY gebruikte Tub zijn Butterfly Carrier om de dorpelingen te waarschuwen over de nakende invasie van de CIS onder leiding van Lok Durd.

VerschijningEdit

Star Wars: The Clone Wars (Serie)

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki