Wikia

Yodapedia

Catarine Towani

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Catarine Towani
Catarine Towani2.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Vrouw

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Overleden:

3 ABY

Vervoer:

Towani Starcruiser

Affiliatie:

Ewoks

Relaties
Partner:

Jeremitt Towani

Kinderen:

Cindel
Mace

Quote: "That's not the worst idea I ever heard."
-- Catarine Towani

Catarine Towani was een vrouw die rond 3 ABY crashte op Endor met haar gezin.

BiografieEdit

Catarine Towani crashte rond 3 ABY op Endor met haar man Jeremitt en haar kinderen Cindel en Mace. Terwijl haar kinderen bewusteloos waren na de crash werden Catarine en haar man ontvoerd door een enorme Gorax.

Catarine Towani.jpg

Catarine

Maar dankzij hun Life Monitor gaven haar kinderen nooit de moed op om hun ouders te redden en met een groep dappere Ewoks kwamen ze hen redden in de grot van de Gorax. Catarine en Jeremitt werden gered door hun eigen kinderen. Mace was volwassen geworden en had spijt van zijn aanstellerij in het verleden. Ook Cindel had heel wat ervaring opgedaan tijdens deze gevaarlijke missie.

Niet zo lang alvorens de Towani Starcruiser was hersteld, vielen de Sanyassans onder leiding van King Terak, de Ewoks van Bright Tree Village aan. Catarine raakte gewond in het gevecht terwijl Mace haar probeerde te beschermen. Toen ze in een hut gingen schuilen, zaten ze ingesloten en de Sanyassans bliezen de hut op. Cindel zag op haar Life Monitor dat haar moeder de aanval niet had overleefd.

Achter de SchermenEdit

  • In 'Caravan of Courage' speelde Fionnula Flanagan de rol van Catarine. In 'Battle for Endor' zien we enkel haar lichaam liggen. Vermoedelijk was dit gewoon een extra die haar rol speelde.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki