Wikia

Yodapedia

Cebann Veekan

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Cebann Veekan
Hamadryas.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Hamadryas

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Biografie
Functie:

Holo-artiest

Cebann Veekan was een mannelijke Hamadryas en een acteur / entertainer die aanwezig was op Tatooine in 1 ABY.

BiografieEdit

Veekan was een matig holo-artiest en speelde in comedies en horrorverhalen. Het werd door de zogenoemde “loyaliteits zuiveringen” van het Imperial Entertainer's Guild echter steeds moeilijker voor niet-mensen om werk te vinden. Veekan week uit naar verschillende theaterproducties die niet bij het gilde waren aangesloten. Het publiek van de toneelstukken was niet zo geïnteresseerd in wie er speelden, zolang er maar alcohol werd geschonken.

Veekan kwam uiteindelijk terecht in de theaterindustrie op Tatooine. Wanneer hij niet optrad in een van de vervallen gebouwen die als theater doorgingen in Mos Eisley was hij te vinden in Chalmun's Cantina, waar hij zijn zorgen wegdronk. Daar ontmoette hij Ackmena, die de nachtdienst draaide achter de bar. Haar optreden en zang paste bij zijn persoonlijke stijl. Samen werken ze aan een serie van performances in de cantina, hetgeen Chalmun toestond als dat inhield dat er meer geld in de kas kwam. Toen het Empire de avondklok instelde in het Tatoo System in 1 ABY bevond Veekan zich op dat moment aan de bar vana de Cantina. Veekan verliet uiteindlijk samen met alle andere bezoekers de cantina na aandringen van Ackmena.

Ackmena en Veekan konden hun onderneming net staande houden in de entertainmentwereld, maar behaalden groot succes na de val van het Galactic Empire bij de Battle of Endor. Veekan en Ackmena creëerden een theatershow rond de heldendaden van de nu legendarische Luke Skywalker. Veekan speelde zelf de hoofdrol en werd daardoor een beetje een lokale held. Hij deed de rol jaren lang en er kwamen genoeg toeschouwers om een redelijk bedrag mee te verdienen. Toen hij uiteindelijk te oud werd om zelf op te treden, ging hij door met het lesgeven aan jonge toneelspelers en hielp hij mee achter de schermen.

Achter de SchermenEdit

  • Het verhaal voor Cebann Veekan werd ontwikkeld via What's the Story door DJ Maul: Got Feet?
  • De naam Hamadryas was afkomstig van Bubba1227
  • Tijdens productie stond hij bekend als Baboon Man

VerschijningEdit

BronEdit

Externe LinksEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki