Wikia

Yodapedia

Cell 2187

10.973pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Cell 2187
Cell 2187.jpg
Informatie
Locatie:

Death Star I
AA-23

Functie:

Cel

Eigenaar:

Galactic Empire

Vernietigd:

0 BBY

Quote: "We've got to find out which cell this princess of yours is in. Here it is... Cell 2187."
-- Han Solo

Cell 2187 was de gevangeniscel waar Princess Leia Organa werd vastgehouden aan boord van Death Star I.

LiggingEdit

Cell 2187 bevond zich op Level 5 in AA-23. Het was één van de talloze standaardcellen aan boord van de Death Star I. Zware Blastdoors sloten de cel af die een zeer lage deur had zodat grote personen zich moesten bukken. De cellen waren zeer sober ingericht met een platform waar de gevangene kon rusten of slapen. Na folteringen konden de cellen zeer snel worden gereinigd zodat er geen spoor meer was te bekennen van wat er was geschied in de cel. Het plafond van de cell was net zoals die van AA-23 een rooster van rode en witte lichtschakels.

In 0 BBY vond Han Solo de locatie van Leia aan boord van de Death Star I. Hij droeg Luke Skywalker op om Leia te gaan zoeken. Leia lag op het platform uit te rusten toen Luke arriveerde. Meteen daarna ontsnapten de Heroes of Yavin via een koker naar 3263827. Daarvoor had Darth Vader Leia gefolterd met een IT-O om de locatie van de Rebellenbasis te weten te komen. Leia had echter niets verklapt tegen Vader.

Achter de SchermenEdit

  • In de comic en leesboek vuurt Luke de controle kapot van de cel in plaats van op de knop te drukken.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki