Wikia

Yodapedia

Cesta

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Cesta
Cesta Kaadu.jpg
Product
Model:

Otoh Gunga Standard Gungan Cesta

Type:

Melee Wapen

Ontwerp:

Gungan

Fabrikant:

Otoh Gunga Defense League

Specificaties
Capaciteit:

1 Booma

Bereik:

100 meter

Affiliaties
Gebruikers:

Gungan Grand Army

De Cesta (ook wel bekend als Mallet Pole) was een handwapen dat ondermeer werd gebruikt in het Gungan Grand Army ten tijde van de Invasion of Naboo.

Gungan CestaEdit

Ontwikkeling & GebruikEdit

De Cesta was een lange staf met bovenaan een kleine opening waarin een Booma kon worden geplaatst zonder weg te rollen. De Cesta werden gemaakt van stevig maar flexibel hout in de Gungan steden zoals Otoh Gunga.

Het eerste doel van de Cesta was om een Booma extra ver te kunnen werpen. De Cesta was minder accuraat dan de Atlatl maar had wel een grotere reikwijdte. De Cesta was een wapen dat ook werd gebruikt door de cavalerie van het Gungan Grand Army. Militiagungs krasten regelmatig decoraties, symbolen of namen van overleden krijgers op hun Cesta.

De Cesta was eigenlijk een handwapen dat moest worden gebruikt met beide handen en wanneer een vijand té dicht naderde, kon de Militiagung de Cesta gebruiken als een staf. De dunne Cesta konden krachtigere slagen leveren dan verwacht en het hoofd van een B1 Battle Droid zonder deukje in elkaar slagen.

De Militiagungs werden door General Tobler Ceel getraind in de Scrumma Jawbone, een uitloper van het Lianorm Swamp. Daar was een schietbaan aanwezig met onder andere zwevende gaszakjes gevuld met methaan en doelwitten die boven of onder het water te vinden waren.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki