Wikia

Yodapedia

Chagrian

11.075pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Chagrian
Chagrian.jpg
Biologie
Uitspraak:

Shäg’-rē-ăn

Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Amfibieën

Lengte:

2 meter

Levensduur:

> 76 jaar

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Champala

Taal:

Chagri

Schrift:

Chagri

Chagrians waren een intelligent amfibieachtig species afkomstig van de planeet Champala. Ze waren gekenmerkt door hun verschillende hoorns en blauwe huid.

FysiologieEdit

Chagrians werden als visjes geboren die toch al 30 centimeter lang waren. Daarna ontwikkelden ze hun ledematen en longen. Met 2 à 3 visjes samen werden jonge Chagrians gehouden in warme poeltjes in het huis van de ouders. Eens de ledematen groeiden, verliet de jonge Chagrian deze poel en kon er al zonder al te veel problemen op het land worden gelopen. Op dat moment begonnen ook de hoorns te groeien. Uiteindelijk voelden Chagrians ze even goed op het land als in het water.

Chagrians kregen hun blauwe huid toen Champala het slachtoffer werd van bestraling. De ogen van de Chagrians konden tweemaal zo ver zien in het duister dan die van de meeste species.

De Chagrians waren ook makkelijk herkenbaar aan hun hoorns. Mannelijke Chagrians hadden twee grote hoorns op hun hoofd die hen er indrukwekkend deed uitzien. Zowel de vrouwelijke als mannelijke Chagrians hadden de neerwaartse Lethorns die dikker en groter werden naarmate de Chagrian verouderde. De mannelijke Chagrians gebruikten hun rechtopstaande hoorns vroeger om te duelleren maar toen de meeste huwelijken werden geregeld, raakte dit gebruik in de vergeethoek. Mannelijke Chagrians slepen hun hoorns wel geregeld bij om te voorkomen dat ze te groot werden.

Doordat Chagrians vaak verbleven in de zoutrijke oceanen van Champala hadden ze een bijzonder zwak smaakgevoel. Dit gevoel nam zelfs nog af bij het verouderen. Jonge Chagrians proefden enkel zout en oudere Chagrians proefden helemaal niets. Daarom dat Chagrians geen enkel plezier beleefden aan eten. Ze aten voortdurend geconcentreerd voedsel dat hen de nodige vitaminen gaven.

Chagrian1.jpg

Mas Amedda

Chagrians spraken en schreven Chagri. Ze hadden een lange zwarte, gevorkte tong die ze vliegensvlug konden gebruiken.

CultuurEdit

Chagrians leefden op de oceaanplaneet Champala waar ze hun steden bouwden aan de smalle kusten. De architectuur van deze steden was zo gebouwd dat ze voortdurend onder water liepen bij vloed. Wanneer dat gebeurde, verhuisden de Chagrians naar een ander verdiep. Enkel de spaceports op Champala bevonden zich op altijd droge plaatsen.

Chagrians waren een vreedzaam volk dat graag volgens de wet leefde. Sommige Chagrians werden aanzien als streng en stoïcijns. Hun maatschappij kon voorzien in alle belangrijke diensten zoals zorg, eten en huisvesting. Vooral het educatieve systeem van de Chagrians was gewaardeerd en vele Chagrians gingen verdere studies volgen. Politiek op Champala werd geplaagd door corruptie en schandalen.

Het succes van hun planeet kwam door het toerisme dat op Champala heerste. De spas en resorts waren veelvuldig aanwezig in elke stad en waren bekend in heel de Inner Rim. De meeste Chagrians hielden ervan om andere species te ontmoeten, liefst in stedelijke omgevingen.

GeschiedenisEdit

Tijdens de Galactic Republic waren de Chagrians een gerespecteerd species in de samenleving. Mas Amedda was één van de meest prominente figuren in de politiek van het laatste decennium van de Galactic Republic.

Amedda1.jpg

Mas Amedda

Tijdens het Galactic Empire onderging Champala een moeilijke periode. Het Empire liet ontginningswerken uitvoeren op de bodem van enkele oceanen met sterke vervuiling tot gevolg. Dit leidde dan weer tot een daling van de toeristen. Een ander gevolg was dat vele Chagrians zich aansloten bij de Rebel Alliance. Zo speelden ze onder andere een belangrijke rol in de bevrijding van Mon Calamari en andere oceaanplaneten.

Bekende ChagriansEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki