Wikia

Yodapedia

Cham Syndulla

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Cham Syndulla
Cham Syndulla.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Twi'lek

Geslacht:

Man

Lengte:

1,90 meter
82 kilogram

Biografie
Thuiswereld:

Ryloth

Functie:

Vrijheidsstrijder

Wapen:

LL-30S Blaster Pistol
DL-44 Heavy Blaster Pistol

Vervoer:

Blurrg

Relaties
Kinderen:

Hera Syndulla

Quote: "Men of Ryloth. The time has come to free ourselves!"
-- Cham Syndulla

Cham Syndulla was een Twi'lek-strijder die tijdens de Clone Wars op Ryloth een succesvolle opstand leidde tegen de CIS en later tegen het Galactic Empire. Cham was de vader van Hera Syndulla.

BiografieEdit

InvasieEdit

Cham Syndulla was een Twi'lek die op Ryloth voor de Clone Wars de politieke tegenstander was van Orn Free Taa. Taa verweet Syndulla dat hij uit was op meer macht en Syndulla kreeg de naam een radicalist te zijn. Syndulla beschouwde op zijn beurt Senator Taa als een corrupt politicus. Syndulla's broek als strijder was gemaakt van Jalavash Worm Silk. Hij was de oom van Hera Syndulla.

Cham Syndulla werd echter een rolmodel voor de Twi'lek vrijheidsstrijders die hij aanvoerde in de strijd tegen de CIS in de Clone Wars. Syndulla voelde zichzelf niet zo groots, ook niet toen zijn vriend en minstreel Gobi Glie een episch lied over hem schreef en voordroeg. Gobi zei tegen zijn vriend dat een symbool zoals hij echter belangrijk was voor de Twi'leks.

Battle of RylothEdit

Tijdens de Battle of Ryloth allieerden de legers van de Republic zich met de Twi'lek Freedom Fighters van Syndulla. Jedi Master Ima-Gun Di en Captain Keeli leidden de Clone Troopers, maar in tegenstelling tot wat er was beloofd, bleven de versterkingen en bevoorradingen van de Republic uit. Dat zorgde ervoor dat Cham de Republic niet langer geloofde in tegenstelling tot Gobi Glie, Chams trouwe metgezel. Master Di zorgde voor een plan waardoor hij en Keeli de Battle Droids zouden opvangen en waardoor de Twi'leks konden vluchten. Nadat Keeli en Di waren gesneuveld nadat ze zich hadden opgeofferd, merkte Cham op dat de Republic toch zijn woord had gehouden toen er medicijnen en voedsel werden gedropt.

Vervolgens ontmoette Mace Windu Syndulla in de buurt van de Cazne-vlakte, waar Syndulla een nieuw kamp had gebouwd. De Twi'lek besloot om toch opnieuw met de Republic in zee te gaan. Mace Windu's diplomatieke ervaring zorgde ervoor dat Syndulla en Orn Free Taa met elkaar zouden praten in naam van alle Twi'leks. Orn Free Taa beloofde dat de Republic zich niet zou moeien met Ryloth eens de CIS was verslagen.

Syndulla voerde zijn troepen, met hulp van Mace Windu en Lightning Squadron, naar de zege nadat de Plasma Bridge was uitgeschakeld. Samen met Orn Free Taa en Mace Windu was Syndulla aanwezig op het feest dat de bevrijding symboliseerde.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki