Wikia

Yodapedia

Chancellor's Holding Office

11.129pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Chancellor's Holding Office
Chancellor Holding Office.jpg
Informatie
Locatie:

Senate Building

Functie:

Supreme Chancellor
Vice Chair of the Senate

Palpatine Amedda.jpg

Sidious en Mas Amedda in de Holding Office

De Chancellor's Holding Office was een privé-vertrek onder de Senate Rotunda waar de Supreme Chancellor en zijn staf konden vergaderen, uitrusten en of werken.

Uitzicht & FunctieEdit

Het vertrek was eigenlijk een grote cirkel met in het midden het Chancellor's Podium dat tot dertig meter in de lucht kon worden verlengd. Ten tijde van Palpatine’s regering was de kamer helemaal leeg op uitzondering van een bureau en een stoel van Palpatine na. Aan dit bureau kon Palpatine Holograms ontvangen via het HoloNet aangezien deze een zeer grote ontvangst had. De kamer had vier deuren.

In deze kamer moest de Supreme Chancellor zich in alle rust voorbereiden op sessies in de Galactic Senate en arriveerde hij meteen in het midden van de Senate Rotunda op zijn Platform.

GeschiedenisEdit

In 19 BBY kreeg Darth Sidious van Darth Vader het bericht dat de CIS Council was vermoord op Mustafar via een Hologram. Even later kreeg Sidious echter onverwacht bezoek van Yoda die twee Royal Guards knock-out klopte met een Force Push. Mas Amedda verliet wijselijk de kamer en Darth Sidious en Yoda begonnen aan het eerste deel van hun duel. Sidious probeerde te ontsnappen maar Yoda liet dit niet gebeuren.

Of Palpatine ten tijde van het Galactic Empire dit vertrek nog gebruikte was hoogst onzeker. Aangezien hij zelden of nooit verscheen in de Imperial Senate was deze kamer vermoedelijk in gebruik door de Grand Vizier die de sessies leidde.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki