Wikia

Chancellor's Podium
Chancellor Podium
Informatie
Locatie:

Senate Rotunda
Chancellor's Holding Chamber

Functie:

Supreme Chancellor

Gebouwd:

3.996 BBY

Chancellor Podium cross

Cross-Section van Podium

Het Chancellor's Podium – ook bekend als ‘The Chair’ – was een platform in de Senate Building die in het midden van de Senate Rotunda aanwezig was en van waaruit de Supreme Chancellor de sessies leidde.

UitzichtEdit

Het podium was zo’n dertig meter hoog en vertrok uit de Chancellor's Holding Office. In deze kamer kon de Supreme Chancellor, de Vice Chair of the Senate en de Chancellor Administrative Aide het platform opstappen. Het platform was voorzien van de Galactic Republic Crest en via dataschermen kon de Supreme Chancellor alles volgen. Deze schermen vertaalden wat de Senators vertelden en identificeerde hen meteen voor de Chancellor.

Onderaan het platform was er plaats voor een viertal belangrijke medewerkers. De Sergeant-at-Arms van de Senate Guards was er gezeteld om Droids en zijn manschappen te overzien. De Senate Journalist Clerk had er zijn post, net als een Senate Parliamentarian die moest toekijken op de legaliteit van de procedures. Tenslotte bevond zich ook de Official Reporter in deze ruimte die de officiële notulen moest nemen van elke sessie.

GeschiedenisEdit

In 19 BBY werd het Chancellor’s Podium door Darth Sidious en Yoda gebruikt om een deel van hun duel uit te vechten in de Senate Building. Via het platform kwamen de Sith Lord en de Jedi Master terecht in de lege Senate Rotunda.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki