Wikia

Yodapedia

Chi Cho

10.906pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Chi Cho
Chi Cho1.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Pantoran

Geslacht:

Man

Lengte:

1,98 meter

Oogkleur:

Geel

Biografie
Thuiswereld:

Pantora

Overleden:

22 BBY

Titel/Rang:

His Majesty

Functie:

Supreme Chairman

Vervoer:

CK-6 Swoop

Affiliatie:

Pantoran Assembly

Chi Cho.jpg

Chairman Chi Cho

Quote: "I have led our people since before you were born. I've seen a hundred planets rise and fall through force of arms."
-- Chi Cho

Chi Cho was de Chairman van de Pantorans die tijdens de Clone Wars een missie naar Orto Plutonia leidde. Die missie resulteerde in een dodelijk conflict met een kolonie van Talz.

BiografieEdit

Chi Cho was door de Pantoran Assembly gekozen als de 'Exalted Ruler' en 'Supreme Chairman' van de Pantorans. Hoewel Cho democratisch was verkozen, was hij een wraakzuchtig iemand die Pantora met de ijzeren hand regeerde. Om het even wat er gebeurde, Chi Cho kreeg altijd zijn zin.

In het begin van de Clone Wars vroeg Cho de bescherming van de Republic. De aanvraag werd goedgekeurd en kwam daarna in Glid Station op Orto Plutonia concreet tot stand. In Glid Station moesten de Clone Troopers een nakende invasie van de CIS stoppen.

Toen het contact met de basis volledig werd verbroken, vroeg Cho de hulp van de Jedi en de Pantoran Senator Riyo Chuchi. Cho meende dat de CIS achter de vermoorde Clones zat maar zijn verbazing werd nog groter toen hij hoorde dat Orto Plutonia bewoond was. Anakin Skywalker en Obi-Wan Kenobi hadden immers een kolonie van Talz ontdekt. De Talz wilden enkel met rust gelaten worden maar Cho kon dit niet laten gebeuren en wou zich niet laten commanderen. Hij wilde dat de Talz zich schikten naar de wetten en de wil van Pantora, maar daar hadden de Talz niet echt interesse in.

Terwijl Cho ten strijde trok tegen de Talz met de Clone Troopers aan zijn zijde, contacteerde Riyo Chuchi de Pantoran Assembly om Cho uit zijn functie te ontheffen. Die werd goedgekeurd maar het kwaad was al geschied. Chairman Cho was ondertussen dodelijk gewond geraakt in de strijd door een speer van de Talz in de Battle of Orto Plutonia. Toen Cho stervende was, vroeg hij aan Chuchi om hem te wreken. Senator Chuchi bood de Talz echter vrede aan en gebruikte Cho's hoofddeksel als symbool voor het neerleggen van de wapens.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki