Wikia

Yodapedia

Christophsian

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Christophsian.jpg

Christophsians

Christophsian comic.jpg

Christophsian

De Christophsians waren een Mensenras afkomstig van de planeet Christophsis in de Outer Rim Territories.

Cultuur & GeschiedenisEdit

De Christophsians hadden een bruine huid die zij versierden met stijlvolle tatoeages. Ze droegen eveneens stijlvolle kledij.

Christophsis was één van de rijkste planeten in de Outer Rim waar de Christophsians hun koude maar mooie steden bouwden. De Christophsians werden pas echt rijk toen ze de asteroïden in het Christoph System begonnen te ontginnen van hun zeldzame metalen. Door manipulatie van de markt, hun eigen technologie te beschermen en door het inhuren van Vippit advocaten, konden ze hun rijkdom behouden. Weinig bezoekers mochten op Christophsis zelf landen en spraken met de Christophsians af in de ruimtestations. Op Christophsis leefden Christophsians met hun dienaars en arbeiders.

Tijdens de Clone Wars werden de Christophsians verrast door de invasie van de CIS die werd gecounterd door de komst van de Galactic Republic. Veel inwoners van de Republic vonden het helemaal niet erg dat Christophsis werd aangevallen door de CIS. Twee Christophsian Senators werden later gegijzeld door Cad Bane op Coruscant maar uiteindelijk gered door Anakin Skywalker.

Achter de SchermenEdit

  • De Christophsians zijn gebaseerd op ontwerpen voor Cloud City burgers van Ralph McQuarrie.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki