Wikia

Chubbit
Chubbit
Biologie
Indeling:

Intelligent

Classificatie:

Reptielen

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Aridus

Taal:

Chubbini

Affiliatie:

Rebel Alliance

Quote: "He’s organizing the Chubbits – these local desert dwellers – to resist the Imperial takeover!"
-- C-3PO

Chubbits waren een species van intelligente reptielachtige wezens afkomstig van de woestijnplaneet Aridus in de Expansion Region.

FysiologieEdit

Een Chubbit was kleiner van gestalte dan een kleine Mens en hadden een groene kleur van schubben. Soms hadden Chubbits ook zwarte vlekken. Chubbits hadden vijf vingers aan elke hand en konden overleven op Aridus en zijn sterk geïoniseerde atmosfeer.

Cultuur & GeschiedenisEdit

Chubbits droegen woestijnkledij of overalls om zich te beschermen tegen de hitte. Op het einde van de Clone Wars zouden ze betrokken zijn geweest in de strijd rond Dreypa’s Oubliette. Na dit gevecht kwam Schurk-Heren in het bezit van de Oubliëtte.

Al bij al bleven de Chubbits gespaard van problemen toen het Empire Aridus bezette om de mijnbouw voort te zetten. De problemen begonnen pas toen de Iron Tower werd gebouwd en de straling van deze toren het zenuwstelsel van de Chubbits begon aan te tasten. De Chubbits moesten op opstand komen tegen het Empire of waren ten dode opgeschreven. Hierbij kregen ze de hulp van de Rebel Alliance.

In hun opstand konden ze verder rekenen op Droffi Steeds, Wind-Runners en op het advies en hulp van Wrenga Jixton en de Obi-Wan Kenobi Impersonator. Deze laatste zorgde voor de organisatie van de opstand van de Chubbits wat de kleine wezens een morele boost bezorgde. Ook toen Luke Skywalker en C-3PO op Aridus belandden, boekten de Chubbits winst door gebouwen en infrastructuur te vernietigen. Ook Hover-Trains en Repulsor Tanks vielen ten prooi aan de opstandelingen. De Chubbits toonden enorm veel respect voor de Obi-Wan Kenobi Impersonator die mede daardoor in de rol begon te geloven.

Uiteindelijk kon Wrenga Jixton een akkoord bereiken met Darth Vader om de Chubbits met rust te laten in ruil voor zijn onvoorwaardelijke trouw als persoonlijk agent.

Achter de SchermenEdit

  • De wezens in Star Wars Dark Times 11: Vector, Part 5 lijken bijzonder sterk op de Chubbits

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki