Wikia

Yodapedia

Chukha-Trok

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Chukha-Trok
Chukha-Trok.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Ewok

Geslacht:

Man

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Zwart

Biografie
Thuiswereld:

Endor

Overleden:

3 ABY

Functie:

Houthakker

Wapen:

Bijl

Vervoer:

Pulga

Affiliatie:

Bright Tree Village

Chukha-Trok Ewoks.jpg

Chukha-Trok

Chukha-Trok was een Ewok die als houthakker leefde in de buurt van Bright Tree Village.

BiografieEdit

Chukha-Trok was een fysiek sterke Ewok met een roodbruine vacht. Hij was bekend als houthakker en bezat heel wat kennis over het bos en hoe te overleven op Endor. Chukha-Trok was ook zeer goed in het gebruiken van zijn zwaar zelfgemaakt bijl en hij was een dappere krijger.

De nogal flamboyante Chukha-Trok werd in 3 ABY door Deej Warrick gevraagd om deel te nemen aan de redding van Jeremitt Towani en Catarine Towani. Mace Towani stond eerst sceptisch tegenover de deelname van Chukha-Trok maar toen hij zijn vaardigheid met de bijl zag, wou hij de Ewok er graag bij hebben.

Van Logray ontving hij de Ivory Tooth als één van de Sacred Totems of the Legendary Ewok Warriors. Deze tand maakte deel uit van de schedel die hij rond zijn hals droeg en bewees de waardering die deze Ewok genoot in Bright Tree Village.

Chukha-Trok werd één van de leiders van de missie en in de grot van de Gorax offerde hij zich op om de ouders van Mace en Cindel te redden. Door een instorting werd Chukha-Trok bedolven onder het puin. Net alvorens hij stierf, overhandigde hij zijn bijl aan Mace. Even later zijn Mace dit bijl gebruiken om de Gorax de genadeslag toe te dienen toen hij uit de kloof was gekropen.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki