Wikia

Yodapedia

Cian Shee

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Cian Shee
Cian Shee.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Vrouw

Haarkleur:

Zwart

Biografie
Functie:

Bounty Hunter
Slicer

Affiliatie:

Galactic Empire

Cian Shee was een vrouwelijke slicer die een tijdlang de zakelijke partner was van Kalyn Farnmir.

BiografieEdit

Cian Shee ontmoette Kalyn Farnmir nadat de Kuati onterecht was ontslagen bij de Kuati Security Forces. Shee was een bekwame slicer en samen met Farnmir behaalde het duo was kleine successen door misdadigers en dieven te strikken.

Farnmir en Shee bevonden zich op Coruscant tijdens de Separatist Crisis toen een informant kwam vertellen dat de Zealots of Psusan hun eigen corrupte hogepriester Scri Oscuro wilden vermoorden. Oscuro gebruikte de sekte om illegale praktijken te deken en Cian Shee was volgens de informant ook betrokken bij het zaakje. Shee zou Farnmir verraden en zo een serieuze som opstrijken.

Toen Cian in de Outlander Club had afgesproken met Kalyn Farnmir vermoedde ze niet dat Kalyn van haar plannen wist en dat Nyrat Agira haar complot had bevestigd. Kalyn deed alsof er niets aan de hand was maar lokte Farnmir Shee in de val toen ze de Outlander Club verlieten. Vervolgens blies Cian de deal met Scri Oscuro af.

Jaren later stonden de voormalige partners opnieuw tegen elkaar. Cian Shee werkte voor het Galactic Empire terwijl Kalyn Farnmir enkel de Rebel Alliance hielp. Shee tekende haar doodvonnis toen ze een contract aanging om Kalyn in te rekenen. Op Nar Shaddaa maakte Farnmir geen fout meer en doodde Cian Shee in een duel.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki