Wikia

Yodapedia

Citadel-class Cruiser

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Citadel-class Cruiser
Citadel Cruiser.jpg
Product
Model:

ILH-KK Citadel-class Cruiser

Klasse:

Transport

Fabrikant:

Koensayr Manufacturing

Prijs:

205.000 Credits

Specificaties
Afmeting:

36 meter

Snelheid:

830 km/h

Hyperdrive:

Klasse 2.0

Bemanning:

3

Passagiers:

14

Vracht:

50 ton
2 Starfighters

Voorraad:

6 maanden

De ILH-KK Citadel-class Cruiser was een populaire Transport tijdens de laatste jaren van de Republic.

UitzichtEdit

De Citadel-class was 36 meter lang en was makkelijk te herkennen aan twee hoge vleugels die naast het schip waren geplaatst. Achteraan het lichaam was er ook een verhoging geplaatst.

De Citadel-class was bewapend met Laser Cannons, Ion Cannons, Medium Concussion Missiles en een Tractor Beam. Deze standaard wapens waren vooral ter verdediging bedoeld.

MissiesEdit

De ILH-KK was een populair type Transport omdat het standaard geleverd werd met wapens. Het werd beschouwd als een schip dat heel wat schade kon incasseren alvorens de boordsystemen begonnen te falen. Veel Citadel-class werden met succes omgebouwd nadat ze bijna volledig waren vernietigd in gevechten. Veel schepen werden omgebouwd tot jachten, lichtbewapende oorlogsschepen van de Rebel Alliance, schepen van vrijbuiters, piraten en de Corporate Sector Authority. De meeste schepen waren zo taai dat ze verschillende eigenaars hadden en dat ook hun functie in de loop der jaren zou veranderen. Het was niet verrassend om een Citadel-class tegen te komen met sterke wapens, een zaal voor diplomaten en smokkelaarcompartimenten.

De Citadel-class bezat ook twee docking clamps aan de zijkanten waardoor het twee Starfighters onder zich kon dragen. Hierdoor kon het schip deze schepen in Hyperspace vervoeren. Groepen met financiële trefkracht rustten verschillende Citadels uit die TIE Fighters droegen op missies.

GeschiedenisEdit

Koensayr Manufacturing ontwikkelde de Citadel-class voor de gemiddeld rijke burger met de boodschap dat reizen door de ruimte niet altijd even veilig was. Vooral tijdens de Clone Wars steeg de verkoop van het schip enorm. Tijdens de Galactic Civil War begon de verkoop al wat te dalen.

De Citadel-class was vooral bedoeld voor kleine groepen, zoals diplomaten, rijke handelaars, avonturiers en officieren van de middenklasse.

BronEdit

Producten van Koensayr Manufacturing

Koensayr.png

Starfighters:
BTL Y-Wing Starfighter - BTL-S8 K-Wing Starfighter
Dianoga-class Starfighter - I4 Ionizer Starfighter
M-class Starfighter - VGK-3 Shooting Star-class Starfighter
Shuttles:
J-1 Shuttle - Sigma-class Shuttle
Cruisers:
Citadel-class Cruiser - Sentinel-class Cruiser
Onderdelen:
R200 Ion Jet Engine - R300-H Hyperdrive - N2-f Microthruster

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki