Wikia

Yodapedia

Classic Star Wars: Devilworlds 2

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Classic Star Wars: Devilworlds 2
Devilworlds2.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Alan Moore

Illustrator:

John Stokes, Alan Davis

Informatie
Uitgever:

Dark Horse

Uitgave:

1996 September

Pagina's:

32

Functies
Canon:

Ja

Tijdlijn:

Galactic Civil War

Serie:

Classic Star Wars

Vorige:

Classic Star Wars: Devilworlds 1

Devilworlds bevat zeven opnieuw uitgebrachte comics die in de Star Wars: Marvel verschenen. De kortverhalen werden hier gebundeld in twee comics. Deze verhalen werden geschreven door de beroemde comic auteur Alan Moore die bijvoorbeeld 'V for Vendetta', 'From Hell' en 'The League of Extraordinary Gentlemen' schreef.

SynopsisEdit

Rust Never SleepsEdit

C-3PO en R2-D2 worden op missie gestuurd naar Ronyards om de bewoners te waarschuwen voor de komst van een Imperial-class Star Destroyer die voor het Empire de kostbare metalen wil komen mijnen. De Droids ontmoeten een vreemde grote Droid genaamd Brother Fivelines. Hij spreekt over een 'levende planeet' die Droids beschermt. Wanneer de Stormtroopers landen, waarschuwt Fivelines hen maar hij wordt zonder pardon neergeschoten. Ronyards komt echter tot leven en vernietigt alle Imperials zodat de rust terugkeert en de Droids op de planeet hun leven kunnen hervatten op de schroothopen.

The Pandora EffectEdit

Leia, Han Solo en Chewbacca reizen naar Attahox om Phosovane Salts af te leveren die Han gesmokkeld had. Nadat ze de planeet verlaten worden ze achterna gezeten door de soldaten van Torgaigne, de locale heerser. De Millennium Falcon vliegt echter in de Hellhoop, een speciaal en mysterieus voorwerp in een nabijgelegen Asteroid Field. Aan boord ontdekken ze vijf personen met een enorm grote mentale kracht om illusies te genereren. Hun taak is om de Force Demon Wutzek gevangen te houden. Chewbacca wordt als een dier beschouwd en daardoor kan Chewie Wutzek bevrijden. De demoon doodt de vijf personen die hem gevangen hielden en besluit het leven van Han, Leia en Chewbacca te sparen als dank voor zijn bevrijding.

Tilotny Throws a ShapeEdit

In dit bizar avontuur landt Leia op een planeet en wordt ze achterna gezeten door Stormtroopers. Leia ontmoet drie astrale wezens met bovennatuurlijke krachten. Leia komt er uiteindelijk met de schrik vanaf maar de Stormtroopers ondergaan een minder leuk lot.

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki