Wikia

Yodapedia

Classic Star Wars 11

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Classic Star Wars 11
CSW11.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Archie Goodwin

Omslag:

Al Williamson

Illustrator:

Al Williamson

Informatie
Uitgever:

Dark Horse

Uitgave:

1993 Augustus

Pagina's:

24

Functies
Canon:

Ja

Era:

Galactic Civil War

Tijdlijn:

0 ABY

Serie:

Classic Star Wars

Vorige:

Classic Star Wars 10

Volgende:

Classic Star Wars 12

Star Wars Classic 11 is een comic uitgegeven door Dark Horse in 1993. Het is een heruitgave van de Newspaper comic van Archie Goodwin en Al Williamson. Het bevat een deel van de oorspronkelijke comics The Return of Ben Kenobi en The Power Gem.

VerhaallijnEdit

Op de afgelegen woestijnplaneet Aridus verschijnt plotseling een figuur die sterk lijkt op Ben Kenobi. Wat Luke niet weet is dat deze Ben een acteur is die door Darth Vader werd opgeleid en werd geopereerd om op de echte Ben Kenobi te lijken. Door operaties lijkt hij fysiek als twee druppels water op Kenobi. Het is zijn taak om Luke in een valstrik te lokken van Darth Vader. Maar uiteindelijk heeft de acteur zich zo sterk in zijn rol ingeleefd dat hij spijt krijgt van zijn daden en hij saboteert het plan met zijn eigen dood als gevolg.

Op Yavin 4 maken de Rebellen zich zorgen om de evacuatie van Base One eens de Executor operationeel is. Leia Organa en Jan Dodonna hebben het idee om op zoek te gaan naar een legendarische Power Gem. Deze vreemde voorwerpen konden immers de Deflector Shields tijdelijk uitschakelen. Han Solo en Chewbacca belanden na een bezoek op Junkfort Station op een backwater planeet waar de voormalige piraat Raskar de plak zwaait.

Verzameld inEdit

Externe LinkEdit

Around Wikia's network

Random Wiki