Wikia

Yodapedia

Classic Star Wars 14

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Classic Star Wars 14
CSW14.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Archie Goodwin

Omslag:

Al Williamson

Illustrator:

Al Williamson

Informatie
Uitgever:

Dark Horse

Uitgave:

1993 November

Pagina's:

24

Functies
Canon:

Ja

Era:

Galactic Civil War

Tijdlijn:

0 ABY

Serie:

Classic Star Wars

Vorige:

Classic Star Wars 13

Volgende:

Classic Star Wars 15

Star Wars Classic 14 is een comic uitgegeven door Dark Horse in 1993. Het is een heruitgave van de Newspaper comic van Archie Goodwin en Al Williamson. Het bevat een deel van de oorspronkelijke comics Revenge of the Jedi en Doom Mission.

VerhaallijnEdit

De reddingsoperatie van Admiral Ackbar verlopt dramatisch voor de Millennium Falcon die naar beneden wordt getrokken door Daluuj Waterworms naar de bodem van één of andere meer bestaande uit modder op de planeet Daluuj. Het Galactic Empire is er op gebrand om de activiteit van naderbij te bekijken. De situatie lijkt hopeloos totdat Ackbar een ingeving heeft. De Daluuj Waterworms laten de Falcon los en grijpen op hun beurt de voertuigen van het Empire. Ackbars manschappen halen de Millennium Falcon weer naar de oppervlakte.

Wanneer de Falcon terugkeert naar Yavin 4 ziet Luke een schip voorbijvliegen. General Jan Dodonna is de wanhoop nabij wanneer blijkt zijn zoon Vrad is gesneuveld bij de laatste aanval op de Executor. Maar Vrad keert echter terug in een beschadigd schip. Luke ruikt onraad want het is datzelfde schip dat hij eerder ongeschonden zag vliegen. Jan Dodonna vraagt aan Vrad om de Power Gem te gebruiken om de Executor lam te leggen. Luke moet hem hierbij assisteren. Maar Vrad Dodonna is helemaal niet opgezet met het feit dat Luke hem heeft gezien ...

Achter de SchermenEdit

  • De comic Revenge of the Jedi verscheen voor het verschijnen van de film en het valt op hoeveel maal de naam 'Admiral Ackbar' wordt gebruikt. De naam wordt ook altijd als één geheel vermeld.

Verzameld inEdit

Externe LinkEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki