Wikia

Yodapedia

Classic Star Wars 18

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Classic Star Wars 18
CSW18.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Archie Goodwin

Omslag:

Allen Nunis

Illustrator:

Al Williamson

Informatie
Uitgever:

Dark Horse

Uitgave:

1994 April

Pagina's:

24

Functies
Canon:

Ja

Era:

Galactic Civil War

Tijdlijn:

0 ABY

Serie:

Classic Star Wars

Vorige:

Classic Star Wars 17

Volgende:

Classic Star Wars 19

Star Wars Classic 18 is een comic uitgegeven door Dark Horse in 1993. Het is een heruitgave van de Newspaper comic van Archie Goodwin en Al Williamson. Het bevat een deel van de oorspronkelijke comics The Paradise Detour en A New Beginning.

VerhaallijnEdit

De Falcon landt op een tropische wereld en Han Solo ruikt onraad omdat alles te perfect verloopt. Wanneer Luke op verkenning gaat, ziet hij plots Tanith Shire die wordt aangevallen door een wezen. Wanneer hij Tanith redt, merkt hij dat dit helemaal niet Tanith is maar een vrouw genaamd S'ybll. Zij neemt Luke mee naar haar verblijfplaats ten midden van een gecrashte Lambda-class Shuttle. Luke blijft echter waanbeelden zien en wanneer hij na een val ontwaakt in S'yblls grot blijkt zij een Mind Witch te zijn die leeft van levensenergie. Een oproep van C-3PO door de comlink stelt Luke in staat om te reageren en S'yblls bedrog onder ogen te zien. Wanneer Han Solo en Chewbacca Luke opnieuw tegenkomen, heeft S'ybll zichzelf begraven onder de ruïnes van haar woonst in een poging om Luke te overmeesteren.

Leia is opgetogen dat de Falcon is teruggekeerd naar Hoth maar wanneer blijkt dat een ander schip hen is gevolgd, ontstaat er paniek op de Echo Base. Luke, Han Solo en Chewbacca willen dit probleem zelf oplossen.

Verzameld inEdit

Around Wikia's network

Random Wiki