Wikia

Yodapedia

Classic Star Wars 2

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Classic Star Wars 2
CSW2.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Archie Goodwin

Omslag:

Al Williamson

Illustrator:

Al Williamson

Informatie
Uitgever:

Dark Horse

Uitgave:

1992 september

Pagina's:

24

Functies
Canon:

Ja

Era:

Galactic Civil War

Tijdlijn:

0 ABY

Serie:

Classic Star Wars

Vorige:

Classic Star Wars 1

Volgende:

Classic Star Wars 3

Star Wars Classic 2 is een comic uitgegeven door Dark Horse in 1992. Het is een heruitgave van de Newspaper comic van Archie Goodwin en Al Williamson. Het bevat een groot deel van de oorspronkelijke comic The Bounty Hunter on Ord Mantell en Darth Vader Strikes.

VerhaallijnEdit

De Bounty Hunter Skorr heeft Luke Skywalker en Leia Organa in de val gelokt op Ord Mantell om zo Han Solo gevangen te nemen. Maar Solo en Chewbacca hebben uiteraard een plan wanneer Skorr hen naar Ten Mile Plateau lokt om Luke en Leia te ruilen tegen Han.

De helden ontsnappen maar de Falcon kan Skorr maar niet afschudden rond Ord Mantell. Luke ontdekt echter een Homing Beacon in zijn Lightsaber. Terwijl Imperial-class Star Destroyers Ord Mantell naderen krijgt Han een idee om Skorr een koekje van eigen deeg te geven.

Onderussen beleven de Imperial officers op Jovan Station een helse tijd wanneer blijkt dat Darth Vader niet aarzelt om iemand van hen te doden. Admiral Amise Griff besluit om zijn stoute schoenen aan te trekken en om de Rebel Alliance in te schakelen bij een speciaal plan.

Verzameld inEdit

Zie ookEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki