Wikia

Yodapedia

Classic Star Wars 8

10.833pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Classic Star Wars 8
CSW8.jpg
Toeschrijving
Auteur:

Archie Goodwin

Omslag:

Al Williamson

Illustrator:

Al Williamson

Informatie
Uitgever:

Dark Horse

Uitgave:

1993 Maart

Pagina's:

24

Functies
Canon:

Ja

Era:

Galactic Civil War

Tijdlijn:

0 ABY

Serie:

Classic Star Wars

Vorige:

Classic Star Wars 7

Volgende:

Classic Star Wars 9

Star Wars Classic 8 is een comic uitgegeven door Dark Horse in 1993. Het is een heruitgave van de Newspaper comic van Archie Goodwin en Al Williamson. Het bevat een deel van de oorspronkelijke comics Traitor's Gambit en The Night Beast. Dit is de eerste comic waar in het begin wordt geschetst wat er in de vorige comic gebeurde.

VerhaallijnEdit

De Millennium Falcon heeft tijdelijk onderdak gezocht op Aquaris Han wil de trouw van de leidster van de organisatie, Silver Fyre, testen en probeert haar uit de tent te lokken door te praten over de geheime informatie die de Droids bevatten over de Executor.

Tijdens een rit door de zee bekent Silver Fyre dat ze op een goed blaadje wou komen staan bij de Rebel Alliance en dat er een soort van reddingsactie gepland was. Maar even later duikt een enorme Demonsquid op die de Aqua-Skimmer van Luke aanvalt. Luke's piloot, Kraaken, is echter onvindbaar. Kraaken, de assistent van Fyre, is een verrader die de groep wil overnemen en wil de plannen van de Droids in handen krijgen. Leia en Han Solo steken er echter een stokje voor en de spion wordt ingerekend.

Met de nieuwe schepen van Fyre's vloot arriveren de helden op Yavin 4. Maar een neergestorte TIE Fighter heeft een oud 'kwaad' doen ontwaken op de maan.

Verzameld inEdit

Externe LinkEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki