Wikia

Yodapedia

Cliffborer Worm

10.905pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Cliffborer Worm
Cliffborer Worm.jpg
Biologie
Indeling:

Non-Intelligent

Classificatie:

Gastropod

Lengte:

3,00 meter tot 10,00 meter

Voeding:

Herbivoor

Herkomst
Thuisplaneet:

Tatooine
Anderen

Een Cliffborer Worm was een diersoort afkomstig van Tatooine maar dat ook terug te vinden was op tal van andere planeten.

UitzichtEdit

Een Cliffborer was een vrij dom dier dat putten groef in woestijn- en bergachtige gebieden. Het was een herbivoor die Razor Moss en allerlei soorten schimmels at. Wetenschappers kwamen exemplaren van tien meter tegen maar drie tot vier meter was de gemiddelde lengte van deze dieren. Sommige Xenobiologists dachten dat Cliffborer Worms bleven groeien tijdens hun leven en dat zij zelfs niet stierven van ouderdom. Zij dachten dat in diepe ondergrondse gangen exemplaren van twintig tot dertig meter leefden.

Deze dieren hadden insectachtige poten om zich te bewegen en te verdedigen. De krachtigste aanval kon dit dier uitvoeren met zijn beet die rotsen kon doen splijten.

LevenEdit

Cliffborer Worms lieten andere soorten met rust, behalve in hun paartijd of als ze een nest eieren beschermden. Ze legden meestal twee tot twaalf eieren waarvoor werd gezorgd totdat de jongen uitkwamen. Deze dieren vielen vaak ten prooi aan Krayt Dragons of andere roofdieren. Pas een maand na hun geboorte werd hun pantser gevormd waardoor ze kwetsbaar waren.

Cliffborers waren altijd actief en leken geen slaap nodig te hebben. Ze lagen vaak urenlang stil wat meestal betekende dat ze erg actief waren. Meestal sloegen deze dieren op vlucht indien ze werden bedreigd maar soms gebeurde het ook dat ze andere wezens in de buurt dan aanvielen.

CultuurEdit

De zeer taaie huid van de Cliffborer was zeer geliefd om als leer voor laarzen te gebruiken. Het werd ook gebruikt bij de constructie van Sail Barges. Pantsers die waren vervaardigd uit hun huid waren te warm en te lomp om te dragen. Cliffborers waren quasi onmogelijk om in gevangenschap te houden omdat ze zich door om het even welke kooi een gat konden bijten. Zeer veel planeten hadden een kleine populatie van deze wezens die was voortgevloeid uit een mislukte poging om deze dieren te kweken. Een krachtveld was vaak te duur om hen gevangen te houden dus bleef jagen de enige mogelijkheid om het leer van deze dieren te vangen.

De Riorians stamden vermoedelijk af van een bepaald soort Cliffborer Worm.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki