Wikia

Yodapedia

Clone Blaze Trooper

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Clone Blaze Trooper
Clone Blaze Trooper.jpg
Organisatie
Behoort tot:

Grand Army of the Republic

Affiliatie:

Galactic Republic

Bevelhebber:

Supreme Chancellor Palpatine

Species:

Mens

Details
Bewapening:

Vlammenwerper

Transport:

Jetpack

Conflicten:

Battle of Mygeeto
Battle of Utapau
Operation: Knightfall

Clone Blaze Troopers waren gespecialiseerde Clone Jet Troopers die meevochten tijdens de Clone Wars.

UiterlijkEdit

Blaze Troopers waren aangepaste versies van Clone Jet Troopers. Blaze Troopers hadden een dikker pantser en een vlammenwerper waarmee zij alles om zich heen konden verbranden waardoor ze zeer effectief waren. Ook konden ze vijanden oppakken en weggooien of hun nek breken met hun metalen handen.

Clone Blaze Troopers hadden de kleur van hun eenheid zoals geel in het 212th Attack Battalion of blauw in het 501st Legion.

GeschiedenisEdit

De Clone Blaze Troopers werden op verschillende planeten ingezet zoal Mygeeto, Utapau en Coruscant. Op Utapau kreeg Obi-Wan Kenobi te maken met deze Clones van het 212th Attack Battalion toen hij naar het platform wilde gaan om te ontsnappen. Ook op Coruscant moest hij samen met Yoda tegen Blaze Troopers van het 501st Legion vechten die hun niet weerhielden om het noodsignaal te veranderen.

Achter de SchermenEdit

  • Wat er na de oprichting van het Galactic Empire gebeurde met deze Clone variaties, is niet geweten.

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki