Wikia

Yodapedia

Clone SCUBA Trooper

10.833pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Clone SCUBA Trooper
SCUBA.jpg
Organisatie
Behoort tot:

Grand Army of the Republic

Affiliatie:

Galactic Republic
Galactic Empire

Species:

Mens

Details
Bewapening:

DC-15 Blaster Rifle

Stationering:

Dac

Conflicten:

Battle of Mon Calamari

Clone SCUBA Troopers waren Clone Troopers die speciaal waren opgeleid om te opereren in oceanen of waterrijke omgevingen.

UiterlijkEdit

SCUBA Troopers.jpg

SCUBA Troopers

De SCUBA Troopers werden op Kamino getraind om zich thuis te voelen in het water en daar de strijd aan te gaan tegen species die zich hadden aangesloten bij de CIS. De SCUBA Trooper droeg een Phase I Clone Trooper Armor met extra onderdelen zoals zwemvliezen, een zuurstoftank en stuwraketten. Het pantser was lichter dan de gewone pantsers die door andere Clone Troopers gedragen werden, en de helmen waren uitgerust met speciale lenzen om door het water te kunnen kijken en doelen te lokaliseren. Met de Aquatic Propulsion Packs konden de Clones zich snel bewegen onder water en aan hun scheenbeenpantsers hadden ze kleine raketten om hun richting aan te passen. Later kregen de SCUBA Troopers ook een Phase II Armor onder andere werden gebruikt op Dac tijdens de burgeroorlog rond de opvolging van Yos Kolina.

De SCUBA Troopers droegen gespecialiseerde DC-15 Blaster Rifles die aangepast waren om onder water te worden afgevuurd. De SCUBA Troopers waren ook uitgerust met explosieven.

GeschiedenisEdit

De SCUBA Troopers vochten aan de zijde van Kit Fisto en de Mon Calamari Knights mee in de Battle of Mon Calamari tegen de Quarren Isolation League en de CIS troepen. Onder leiding van Kit Fisto werd vervolgens een vredesakkoord getekend tussen de Mon Calamari en de Quarren.

De SCUBA Troopers evolueerden later in de Aquatic Assault Stormtroopers.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki