Wikia

Yodapedia

Clone Wars Chapter 14

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Clone Wars Chapter 14
Crystalcaves.jpg
Informatie
Serie:

Star Wars: Clone Wars

Seizoen:

2

Aflevering:

4

Regie:

Genndy Tartakovsky

Productienummer:

114

Uitzending:

2004, 31 maart

Vorige:

Clone Wars Chapter 13

Volgende:

Clone Wars Chapter 15

Luminara Ilum.jpg

Seismic Tank stort neer

Clone Wars Chapter 14 was de veertiende aflevering van Star Wars: Clone Wars. Het was de vierde aflevering van het tweede seizoen.

Previously on Star Wars: Clone WarsEdit

Op Dantooine bond Mace Windu de strijd aan met een leger Battle Droids. Nadat Mace zijn lightsaber terugvond, kon hij de Seismic Tank vernietigen die ravage veroorzaakte in de veldslag. De Republic zegevierde.

SynopsisEdit

Op Ilum bevinden Luminara Unduli en Barriss Offee zich in Crystal Caves waar Barriss Offee een nieuwe lightsaber bouwt. Onder de richtlijnen van Luminara slaagt Barriss in deze taak waardoor zij nu niet langer meer een Padawan is, maar een Jedi Knight.

Even daarna voelen de twee Mirialans een storing in de Force. Talloze Spelunker Droids van de CIS waren immers op Ilum geland en zijn de Crystal Cave binnengedrongen. Ondanks hun Cloaking Devices zijn de Droids niet onzichtbaar voor de Jedi. In een sumultane verdediging tegen de Droids kunnen Barriss en Luminara de aanvallen afweren. Wanneer de mijnen echter exploderen, die door de Droids zijn geplaatst, vallen de Jedi naar beneden.

Ze dreigen te worden verpletterd door enorme rotsblokken, maar via diepe meditatie proberen ze de schade te beperken en tijd te winnen. Deze hulp kan er komen dankzij Yoda. In zijn meditatie voelt hij de problemen waarin de Jedi zich bevinden.

IndexEdit

NieuwEdit

PersonagesEdit

LocatiesEdit

SpeciesEdit

WapensEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki