Wikia

Yodapedia

Clone Wars Chapter 2

10.843pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Clone Wars Chapter 2
Chapter2.jpg
Informatie
Serie:

Star Wars: Clone Wars

Seizoen:

1

Aflevering:

2

Regie:

Genndy Tartakovsky

Productienummer:

102

Uitzending:

2003, 10 november

Vorige:

Clone Wars Chapter 1

Volgende:

Clone Wars Chapter 3

Harnaidan.jpg

Harnaidan

Clone Wars Chapter 2 was de tweede aflevering van Star Wars: Clone Wars.

Previously on Star Wars: Clone WarsEdit

De Clone Wars woedden in het universum. Rond 21,7 BBY besliste de Galactic Republic om Muunilinst aan te vallen. Obi-Wan Kenobi en Anakin Skywalker leidden het gevecht.

SynopsisEdit

Aan boord van een Acclamator-class Cruiser geeft Obi-Wan Kenobi de laatste richtlijnen aan de ARC Troopers onder leiding van Captain Fordo. Kenobi en Skywalker namen afscheid voor de aanvang van het duel waarin Kenobi de grondaanval zou leiden en Skywalker het luchtgevecht. Obi-Wan komt nog even terug op Anakins onverwachte aanstelling als Commander van de Starfighters. Hij zegt dat Anakins capaciteiten nooit in vraag werden gesteld, maar wel zijn maturiteit.

De CIS lanceert Geonosian Starfighters terwijl de LAAT/i Gunships worden gedropt en V-19 Torrent Starfighters het opnemen tegen de Geonosian Starfighters. De Gunships razen over de oppervlakte van Muunilinst en naderen de hoofdstad Harnaidan. Op het bevel van Obi-Wan verlaat een LAAT/i Gunship de formatie. Dit Gunship vliegt Harnaidan binnen langs een andere route. Een B1 Battle Droids merkt het Gunship echter op en signaleert het zodat het Gunship zwaar wordt geraakt. De ARC Troopers overleven de crash echter.

IndexEdit

NieuwEdit

Bekende PersonagesEdit

Droid modelsEdit

LocatiesEdit

SpeciesEdit

Schepen & VoertuigenEdit

Wapens & TechnologieEdit

Around Wikia's network

Random Wiki