Wikia

Yodapedia

Clone Wars Chapter 20

10.902pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Clone Wars Chapter 20
Chapter20.jpg
Informatie
Serie:

Star Wars: Clone Wars

Seizoen:

2

Aflevering:

10

Regie:

Genndy Tartakovsky

Productienummer:

120

Uitzending:

2004, 8 april

Vorige:

Clone Wars Chapter 19

Volgende:

Clone Wars Chapter 21

Clone Wars Chapter 20 was de twintigste aflevering van Star Wars: Clone Wars. Het was de laatste aflevering van het tweede seizoen en was de eerste aflevering die langer dan drie minuten duurde.

Previously on Star Wars: Clone WarsEdit

Onder de lichtflitsen van de bliksemstralen, naderde het gevecht tussen Anakin Skywalker en Asajj Ventress de ontknoping op Yavin 4. Anakin versloeg Ventress maar daarvoor moest hij op het randje van de Dark Side balanceren. Ventress verdween in een eindeloze ravijn...

SynopsisEdit

Na het duel op Yavin 4 blijkt er ook definitief een einde te komen aan de Battle of Muunilinst. Voolvif Monn leidt de Clone Troopers tegen de laatste verdeding van de Intergalactic Banking Clan. Even later meldt Obi-Wan Kenobi dat de Droids gedeactiveerd zijn en dat de overwinning een feit is. Captain Fordo waarschuwt Kenobi voor een naderend schip dat hetzelfde was dat Anakin achtervolgde. Kenobi voelt echter de aanwezigheid van zijn Padawan. Anakin moet toegeven dat Kenobi gelijk had en dat hij in een valstrik is gelopen van Ventress. Op het moment dat Obi-Wan Anakin een bolwassing wil geven, ontvangt hij echter een oproep van Daakman Barrek op Hypori. Het noodsignaal over een nieuwe 'droid General' wordt plotseling afgebroken.

Chapter20a.jpg

Anakin & Obi-Wan

Op Hypori heerst er een ware chaos na een veldslag. Duizenden B2 Super Battle Droids omsingelen een gecrashte Acclamator-class Cruiser en Barreks Comlink werd blijkbaar geplet door een ijzeren voet. In de ruïnes van het wrak verzamelen een aantal Jedi: Ki-Adi-Mundi, Aayla Secura, Shaak Ti, K'Kruhk, Tarr Seirr en Padawan Sha'a Gi. Onder leiding van Ki-Adi vragen de Jedi zich af hoe ze General Grievous kunnen afstoppen. Mundi spreekt hen moed in om samen te blijven en om Grievous in groep te bekampen. De spanning en druk wordt de onstuimige Sha'a Gi te veel en Grievous vertrappelt hem zonder verpozen. In het volgende gevecht bewijst Grievous zijn kunde met de Lightsabers. De Jedi kunnen hem amper wat maken terwijl Grievous zijn Lightsabers rondzwiert. K'Kruhk wordt uitgeschakeld in het gevecht en raakt gewond. Voor Tarr Seirr betekent Hypori wel zijn einde wanneer Grievous hem doodt. Aayla Secura en Shaak Ti raken gewond zodat alleen Ki-Adi-Mundi als laatste Jedi overblijft. Op Coruscant voelt Yoda nogmaals de Dark Side neerdalen over de Clone Wars.

Chapter20b.jpg

Jedi op Hypori

IndexEdit

NieuwEdit

PersonagesEdit

DroidsEdit

LocatiesEdit

SchepenEdit

SpeciesEdit

Schepen & VoertuigenEdit

WapensEdit

Achter de schermenEdit

Around Wikia's network

Random Wiki