Wikia

Yodapedia

Clone Wars Chapter 23

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Clone Wars Chapter 23
Chapter23.jpg
Informatie
Serie:

Star Wars: Clone Wars

Seizoen:

3

Aflevering:

3

Regie:

Genndy Tartakovsky

Productienummer:

203

Uitzending:

2005, 23 maart

Vorige:

Clone Wars Chapter 22

Volgende:

Clone Wars Chapter 24

Clone Wars Chapter 23 was de 23ste aflevering van Star Wars: Clone Wars. Het was de derde aflevering van het derde seizoen.

Previously on Star Wars: Clone WarsEdit

De Clone Wars woedden door het universum op talloze planeten. Anakin Skywalker en Obi-Wan Kenobi werden naar Nelvaan gestuurd waar Anakin tot grote woede van de Nelvaanians een enorme Horax doodde.

SynopsisEdit

Master Yoda mediteerde in zijn kamer in de Jedi Temple toen hij plotseling werd gestoord door een indrukwekkende invasie van CIS schepen! Mace Windu kwam melden dat Coruscant werd aangevallen, de Battle of Coruscant was begonnen. Windu en Saesee Tiin sprongen meteen in hun Jedi Interceptor om Coruscant te verdedigen.

Coruscant Attack.jpg

Coruscant wordt aangevallen

Op Nelvaan werden Anakin en Obi-Wan meegenomen naar het dorp van de Nelvaanians dat enkel werd bewoond door ouderen, kinderen en vrouwen. Blijkbaar dat Anakin door het doden van de Horax een 'rite of passage' heeft gestoord van een jonge Nelvaanian. Bleek dat hun land werd geplaagd door een groot kwaad. Geen enkele van hun krijgers keerden terug...

Mace Windu verdedigde Coruscant in zijn paarse Jedi Interceptor in de atmosfeer terwijl Saesee Tiin in zijn groene starfighter de Galactic Republic vloot bijsprong. Met zijn Clone Troopers kon hij de CIS cruiser Prosperous kapen. Yoda verdedigde de planeet met zijn Kybuck tegen de Battle Droids van de CIS.

Op Nelvaan vertelde de sjamaan Orvos de legende van 'Ghost Hand', een vreemdeling die hun dorp zou redden. Obi-Wan toonde Anakins cybernetic replacement arm en de Nelvaanians erkenden Anakin als 'Ghost Hand'. Anakin werd door Bruise-Leech Crawlers versierd met blauwe markeringen en moest alleen zijn missie vervullen. Volgens Obi-Wan was die Anakins ware Jedi Trial.

Op Coruscant begonnen Yoda en Mace Windu meer en meer de bovenhand te krijgen op de Battle Droids. Supreme Chancellor Palpatine bekeek het gevecht uit zijn kantoor maar werd door drie Jedi - Shaak Ti, Roron Corobb en Foul Moudama - aangemaand om zich terug te trekken in een bunker. Palpatine wimpelde het gevaar weg maar op datzelfde ogenblik brak General Grievous de ramen van Palpatine's kantoor.

Saesee Tiin CW23.png

General Saesee Tiin

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki