Wikia

Yodapedia

Clone Wars Chapter 24

11.074pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Clone Wars Chapter 24
Chapter24.jpg
Informatie
Serie:

Star Wars: Clone Wars

Seizoen:

3

Aflevering:

4

Regie:

Genndy Tartakovsky

Productienummer:

204

Uitzending:

2005, 24 maart

Vorige:

Clone Wars Chapter 23

Volgende:

Clone Wars Chapter 25

Clone Wars Chapter 24 was de 24ste aflevering van Star Wars: Clone Wars. Het was de voorlaatste aflevering van het derde seizoen.

Previously on Star Wars: Clone WarsEdit

De Battle of Coruscant was begonnen en de Jedi verdedigden met man en macht de planeet. Yoda, Mace Windu en Saesee Tiin leidden succesvolle missies. Op Nelvaan werd Anakin Skywalker uitgekozen als 'Ghost Hand', een krijger uit een legende die het dorp van de Nelvaanians zou redden. Anakin vertrok op zijn persoonlijke queeste. Op Coruscant bedreigde General Grievous niemand minder dan Palpatine.

SynopsisEdit

Op Coruscant brak er een duel uit tussen de beschermers van Palpatine en General Grievous. Roron Corobb, Shaak Ti en Foul Moudama bleven al snel als enige lijfwachten over nadat Grievous had afgerekend met de Clone Troopers. De Jedi probeerden Palpatine weg te leiden van Grievous.

Chapter24a.jpg

Grievous vs Clones

Op zijn beurt liet de cyborg zijn IG-100 MagnaGuards los op de Jedi die hun uiterste best moesten doen om weerstand te kunnen bieden. De achtervolging leidde hen doorheen straten, metrostations, liften en skyways.

Op Nelvaan volgde Anakin de vooruitgestippelde route. Plotseling kreeg hij een visioen waar de legende van 'Ghost Hand' werd verduidelijkt. 'Ghost Hand' werd zo sterk dat hij op den duur een gevaar voor zichzelf en zijn vrienden werd. Dit visioen bracht een blik op de toekomst, al gaf Anakin zich daar geen rekenschap van.

Even later ontdekte Anakin de aanwezigheid van de Techno Union. Zij hadden de Nelvaanian krijgers gemuteerd en er mee geëxperimenteerd om er een soort van cyborgkrijgers van te maken. Anakin probeerde gemuteerde Nelvaanians te kalmeren maar daar bleken ze geen oren naar te hebben.

Darth Vader visioen.jpg

Darth Vader in visioen

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki