Wikia

Yodapedia

Clone Wars Chapter 25

11.070pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Clone Wars Chapter 25
Chapter25.jpg
Informatie
Serie:

Star Wars: Clone Wars

Seizoen:

3

Aflevering:

5

Regie:

Genndy Tartakovsky

Productienummer:

205

Uitzending:

2005, 25 maart

Vorige:

Clone Wars Chapter 24

Clone Wars Chapter 25 was de 25ste aflevering van Star Wars: Clone Wars. Het was de laatste aflevering van het derde seizoen.

Previously on Star Wars: Clone WarsEdit

Op Coruscant achtervolgde General Grievous Palpatine en zijn Jedi lijfwachten in een adembenemende achtervolging doorheen de straten van de ecumenopolis. Op Nelvaan ontdekte Anakin Skywalker de oorzaak van het kwaad dat de Nelvaanians werd aangedaan. De Techno Union gebruikte de Nelvaanian krijgers als proefkonijnen in genetische testen.

SynopsisEdit

Op Coruscant realiseerden Yoda en Mace Windu zich dat er iets niet klopte aan de aanval van de CIS. Ze vroegen zich af waarom ze geen cruciale gebouwen aanvielen zoals de Jedi Temple of de Galactic Senate. Ze bedachten dat Palpatine wel eens het doelwit kon zijn en Mace Windu vertrok in allerijl van het strijdtoneel. Ondertussen liet Shaak Ti zich terugzakken in de achtervolging en probeerde zij de IG-100 MagnaGuards tegen te houden.

Yoda Mace Coruscant.jpg

Yoda & Mace Windu

Op Nelvaan probeerde Anakin de Nelvaanians uit te schakelen zonder hen echt te kwetsen. Eén Nelvaanian was half gemuteerd en realiseerde zich dat Anakin hen kwam helpen. Hij toonde de de krachtbron in het midden van de kamer die de oorzaak was van het kwaad op Nelvaan.

De Nelvaanians braken door de basis van de Techno Union heen en de B1 Battle Droids werden stuk getrokken. Anakin naderde de krachtbron en stak zijn cybernetische arm in de krachtstroom. Terwijl Anakin het uitschreeuwde van de pijn, verbrijzelde hij de krachtbron. Ook zijn cybernetische arm werd daardoor helemaal vernietigd. De Skakoans van de Techno Union probeerden Nelvaan te ontvluchten maar een woedende Anakin doodde hen één voor één.

Samen met de monsterlijk veranderde krijgers, wandelde Anakin terug naar het dorp. De vrouwen en de kinderen van de krijgers waren geschrokken om hen terug te zien maar al snel aanvaardden ze het nieuwe uiterlijk van de krijgers. Anakin was geslaagd in zijn trial maar zou hieruit een belangrijke les kunnen leren.

Op Coruscant brachten Foul Moudama en Roron Corobb Palpatine naar een bunker. Toen ze de deur sloten, beseften ze echter dat Grievous hen te slim was afgeweest. Hij kwam tevoorschijn en doodde de twee Jedi. Shaak Ti had de IG-100 MagnaGuards verslagen en kwam ter hulp maar was ook geen partij voor Grievous die haar liet leven uit medelijden en om de Jedi de boodschap te geven dat Palpatine was geschaakt. Toen Grievous wou vertrekken, arriveerde ook Mace Windu die met de Force schade berokkende aan de organen van Grievous waardoor hij een zware hoest ontwikkelde.

Terwijl Anakin zijn nieuwe cybernetische arm maakte met hulp van R2-D2, werd hij en Obi-Wan Kenobi onmiddellijk teruggeroepen naar Coruscant. De planeet werd aangevallen en Palpatine was ontvoerd. Kenobi en Skywalker waren de laatste hoop...

CW Battle of Coruscant.jpg

Battle of Coruscant

Achter de schermenEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki