Wikia

Yodapedia

Clone Wars Chapter 7

10.961pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Clone Wars Chapter 7
Chapter7.jpg
Informatie
Serie:

Star Wars: Clone Wars

Seizoen:

1

Aflevering:

7

Regie:

Genndy Tartakovsky

Productienummer:

106

Uitzending:

2003, 17 november

Vorige:

Clone Wars Chapter 6

Volgende:

Clone Wars Chapter 8

Dooku lightning CW.jpg

Dooku

Clone Wars Chapter 7 was de zevende aflevering van Star Wars: Clone Wars. Deze aflevering speelt zich voor de vorige vijf afleveringen af van 'Clone Wars'.

Previously on Star Wars: Clone WarsEdit

Op Rattatak woonde Count Dooku de beruchte gladiatorspelen bij in The Cauldron op zoek naar een apprentice. Zijn gast bleek niemand minder te zijn dan Asajj Ventress, de mogelijke apprentice waar hij naar op zoek was.

SynopsisEdit

Nadat Ventress alle gladiatoren uitschakelt, triomfeert ze en vertelt ze tegen Dooku dat ze een Sith is. Dooku antwoordt met een schaterlach waarop Ventress razend aanvalt als de Sith Lord haar uitdaagt en zegt dat hij veel angst in haar voelt. Dooku pareert de aanval met Force Lightning en Ventress verliest het bewustzijn.

Ze wordt wakker op een mysterieuze locatie op Rattatak waar ze even later opnieuw wordt aangevallen door Dooku. Ventress beseft dat dit een gevecht op leven en dood kan zijn. Ze laat zich van haar beste kant zien, maar de Sith Lord hakt haar lightsabers in twee. Op dat moment wandelt een hologram van Darth Sidious de kamer in die haar motivatie en moed prijst. Ventress' eerste opdracht is om het leven van Anakin Skywalker zuur te maken en hem te verslaan.

Ventress wordt Dooku's apprentice en vertrekt in haar Ginivex-class Starfighter richting Muunilinst. Van Dooku krijgt ze twee nieuwe rode Lightsabers cadeau. Sidious beschouwt Ventress echter enkel als een test voor Anakin, ook al heeft Dooku vertrouwen in haar.

PersonagesEdit

LocatiesEdit

SpeciesEdit

SchepenEdit

Wapens & TechnologieEdit

Achter de schermenEdit

De lightsabers die Ventress kreeg, waren ooit eigendom van Dooku's ex-Padawan Komari Vosa die werd gedood door Jango Fett.

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki