Wikia

Yodapedia

Clone Wars Chapter 8

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Clone Wars Chapter 8
Chapter8.jpg
Informatie
Serie:

Star Wars: Clone Wars

Seizoen:

1

Aflevering:

8

Regie:

Genndy Tartakovsky

Productienummer:

108

Uitzending:

2003, 18 november

Vorige:

Clone Wars Chapter 7

Volgende:

Clone Wars Chapter 9

Durge vs Kenobi.jpg

Durge vs Kenobi

Clone Wars Chapter 8 was de achtste aflevering van Star Wars: Clone Wars. Deze aflevering volgt in feite op Clone Wars Chapter 4.

Previously on Star Wars: Clone WarsEdit

Dooku vond op Rattatak een nieuwe apprentice, de Dark Jedi Asajj Ventress. Op Muunilinst deed Durge het tij keren en drong het GAR terug.

SynopsisEdit

General Obi-Wan Kenobi ziet hoe Durge met zijn IG Lancer Combat Droids serieuze schade berokkent aan de oprukkende troepen van de Galactic Republic. Kenobi besluit daarom dezelfde troepen in te zetten en rukt uit met zijn Clone Lancer Troopers. Gehuld in Phase I Clone Trooper Armor leidt Obi-Wan de tegenaanval en die leidt eveneens tot succes. Zowel de Lancers van Durge en de Lancer Clones van Obi-Wan zitten nu met elkaar in een strijd verwikkeld.

Durge en Obi-Wan zonderen zich als één van de overlevenden af en beginnen een persoonlijk duel uit te vechten. Kenobi kan Durge van zijn Speeder Bike dwingen, maar de Gen'Dai grijpt Kenobi's Speeder waardoor de Jedi ook op de grond verdermoet vechten.

Kenobi merkt dat Durge niet zomaar de eerste de beste was. Alhoewel Obi-Wan Kenobi Durge raakt, blijkt de huurling zeer moeilijk kwetsbaar te zijn. Obi-Wan moet zich schrap zetten om Durge's verschillende wapens af te weren, zoals een vlammenwerper en een dart shooter. Uiteindelijk hakt Obi-Wan Durge's rechterarm af en daarna snijdt hij de Bounty Hunter in twee aan met middenrif waardoor hij een Sai Tok uitvoert.

NieuwEdit

PersonagesEdit

AnderenEdit

DroidsEdit

LocatiesEdit

SpeciesEdit

Schepen & VoertuigenEdit

Wapens & TechnologieEdit

Around Wikia's network

Random Wiki