Wikia

Yodapedia

Coby and the Starhunters

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Coby and the Starhunters
Fuzzum.jpg
Informatie
Serie:

Star Wars: Droids

Seizoen:

1

Aflevering:

9

Schrijver:

Peter Sauder en Joe Johnston

Productienummer:

D13

Uitzending:

1985, 2 november

Vorige:

The Revenge of Kybo Ren

Volgende:

Tail of the Roon Comets

Coby and the Starhunters was de 9de aflevering van Star Wars: Droids. Op 2 november 1985 werd deze aflevering voor het eerst uitgezonden. De tweede story arc van Droids telde als enige 5 afleveringen.

Previously on Star Wars: DroidsEdit

Na de overwinning op de bende van Gir Kybo Ren-Cha was Jessica Meade teruggekeerd naar Tyne's Horky en werd de vrede hersteld tussen Toda en Mon Julpa die werd herenigd met Gerin.

SynopsisEdit

Prince Coby was de jongste zoon van Toda en broer van Gerin. Toda beslistte dat Coby naar de Academy moest gaan om een gepaste opleiding te genieten maar de verwende Coby wou daar helemaal niet van weten. R2-D2, C-3PO en Jann Tosh vergezellen Coby naar de Academy. Tijdens een stop op de planeet Chuzalla werd Coby's huisdier Ingey, een uiterst zeldzame Tesselated Arboreal Binjinphant ontvoerd door Starhunter's Intergalactic Menagerie, een rondreizend curiosum dat allerlei zeldzame soorten tentoonstelde.

Coby Gerin.jpg

Coby, Ingey & Gerin

Dit was uiteraard tegen de zin van Coby die zonder nadenken de droids de opdracht gaf om de Starhunters te volgen. Het spoor leidde hen naar Dandelo waar de Starhunters hun basis hadden opgestart. Samen met de primitieve Fuzzum probeerden Coby en de Droids Captain Stroon en Mr. Slarm van de Starhunter's Intergalactic Menagerie te dwarsbomen. C-3PO imiteerde de roep van een Spotted Juggadoo terwijl Coby en R2-D2 de cellen konden naderen. In één van cellen ontmoetten ze Greej, een vriendelijke near-human die vriendschap had gesloten met Ingey.

C-3PO lokte echter met zijn roep een echte Spotted Juggadoo die dacht dat de Droid een soortgenoot was. De Starhunters, die de Juggadoo wilden vangen, werden in hun eigen net meegenomen naar hun basis. Daar ontdekten ze dat de gevangenen waren ontsnapt en ontstond er tumult. Uiteindelijk greep Stroon de Stunner en hield hij de gevangenen opnieuw onder bedwang. Jann Tosh kwam echter tevoorschijn nadat hij het SOS van R2-D2 had opgevangen en dwong de Starhunters naar hun eigen kooien.

In plaats van naar de Academy te gaan, beslistte Coby om samen met Greej alle dieren van de Starhunters weer naar hun eigen planeet terug te brengen. R2-D2 en C-3PO namen ook afscheid van Jann Tosh die wél naar de Academy ging. Alhoewel hij de droids misschien ook op Tammuz-an had kunnen laten, moesten ze opnieuw op zoek naar een nieuwe meester.

Achter de schermenEdit

  • Deze 'extra' episode (alle arcs kenden maar 4 afleveringen) werd mede geschreven door Joe Johnston.

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki