Wikia

Yodapedia

Colo Claw Fish

10.953pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Colo Claw Fish
Coloclaw.jpg
Biologie
Indeling:

Non-intelligent

Classificatie:

Reptiel

Lengte:

40,00 meter

Massa:

2.100 kilogram

Voeding:

Carnivoor

Herkomst
Thuisplaneet:

Naboo

De Colo Claw Fish was één van de gevaarlijkste zeeroofdieren van Naboo.

FysiologieEdit

De Colo Claw Fish was een lang zeeslangachtig dier met een lichaam dat de lengte van veertig meter kon bereiken. De kop van de Colo Claw Fish was voorzien van een reeks enorme tanden om prooien te vangen. Net achter de kop bevonden zich een paar klauwen die hielpen met het vangen van de prooi. Onderaan hun lichaam bevonden zich allemaal kleine vinnen die hielpen met de voortbeweging. Op hun lichaam bevonden zich fluorescerende uitsteeksels die prooien aantrokken.

Jonge Colo Claw Fish werden bewaakt door de moeder en de vader in zakken die in een grot hingen. De moeder moest de vader wegjagen alvorens de jongen uitkwamen aangezien ze anders zouden worden opgegeten.

Leef- en jachtgebiedEdit

De Colo Claw Fish leefde in de diepe wateren van de planetary core van Naboo vooral in de Caves of Eleuabad. In de grotten hield de Colo zich meestal schuil en was hij perfect gecamoufleerd met zijn bruinachtige huid. Geduldig werd er dan gewacht totdat een prooi passeerde. Vervolgens reageerde de Colo razendsnel, vaak samen met een afgrijselijke schreeuw om prooien in de war te brengen, en ging het slachtoffer achterna.

Colo Claw.jpg

Colo Claw Fish

De Colo Claw Fish bezat giftanden waarmee de prooi kon worden verdoofd. Ze konden makkelijk prooien verorberen die groter dan hun mond waren aangezien ze hun kaken konden loskoppelen en hun huid kon uitzetten. Prooien werden langzaam verteerd aangezien de Colo Claw Fish over geen sterke zuren beschikte in de maag. Dit had echter ook tot gevolg dat de taaiste prooien (zoals jonge Opee Sea Killers), die nog leefden, zich een weg door de maag van de Colo baanden en zo konden ontsnappen. Daarom moest de prooi altijd worden verdoofd. Na een maaltijd hoefde de Colo lange tijd niet meer te eten en kon het rusten in zijn grot.

Colo Claw Fish werd ook gecloned op Kamino tot een zeemonster dat Saberjowl werd genaamd. Deze beesten waren nog vraatzuchtiger dan hun afstammelingen.

Op Naboo werden afbeeldingen van Colo Claw Fish gebruikt in legenden en folklore. Daarin vertegenwoordigde de Colo vaak wantrouwen en angst.

Invasion of NabooEdit

Tijdens de Invasion of Naboo in 32 BBY werd de Bongo van Qui-Gon Jinn, Obi-Wan Kenobi en Jar Jar Binks aangevallen door een Colo Claw Fish nadat ze toevallig bij een nest waren beland. De Colo achtervolgde hen maar werd uiteindelijk gegrepen door een Sando Aqua Monster.

Colo Claw Bongo.jpg

Colo Claw Fish verschijnt voor de Bongo

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki