Wikia

Yodapedia

Condor Dragon

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Condor Dragon
Condor Dragon.jpg
Biologie
Indeling:

Nonintelligent

Classificatie:

Reptavian

Lengte:

3,00 meter vleugelspanning

Voeding:

Carnivoor

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Endor

De Condor Dragon was een vliegende Reptavian en een roofdier op Endor.

FysiologieEdit

De Condor Dragon was een groot vliegend wezen die in grotten, canyons en rotsspleten huisde. Het waren carnivore wezen die zowel ’s nachts als overdag joegen op kleine tot middelgrote prooien. De Condor Dragon at ook aas indien nodig.

De Condor Dragon had een gestroomlijnd lichaam met een lange staart, vier poten met klauwen en een kop die aan een lange hals was bevestigd. Op het einde van hun bek bevond zich een verhard gedeelte waarmee ze hun prooi doorboorden. Condor Dragons leefden in nesten en zorgden voor hun kroost. Hun kleur kon variëren van blauwachtig tot oranje en groen.

Een bekende plaats waar Condor Dragons woonden waren de Yawari Cliffs.

LevenEdit

Condor Dragons vielen aan uit de lucht en waren gevaarlijk in open gebieden zoals vlaktes en velden. Tussen de bomen konden deze grote wezens zich moeilijker navigeren en bewegen.

Ewoks waren vaak een prooi van de Condor Dragon. De Ewoks probeerden aan deze beesten te ontsnappen op hun Ewok Ponies. De Condor had onvoldoende kracht om zowel rijdier als berijder in de lucht mee te nemen en de Condor Dragons vonden de Ewok Ponies onverteerbaar. De Condor lanceerde zich van op hooggelegen gebieden zoals rotsen om dan vervolgens in cirkelvormige bewegingen neerwaarts te dalen en een prooi in het vizier te nemen met hun uitstekend gezichtsvermogen.

Een andere prooi van deze beesten was de grote Rearing Spider die in grotten leefde.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki