Wikia

Conduit Worm
Conduit Worm
Biologie
Indeling:

Non-intelligent

Lengte:

Varieert

Voeding:

Elektriciteit

Herkomst
Thuisplaneet:

Coruscant

Een Conduit Worm was een wezen dat miljoenen elektrische bedradingen op Coruscant en andere planeten infecteerde.

FysiologieEdit

Een Conduit Worm had eigenlijk geen echt lichaam. Ze hadden geen hoofd, armen, benen of romp. Conduit Worms hadden wel ogen die gelegen waren op lange tentakels. Het dier was een witte sliert van allerlei tentakels die werden verspreid in buizen en elektrische bedradingen. Indien nodig groeide de Conduit Worm een extra tentakel.

LevenEdit

De Conduit Worm leefde van elektrische bedradingen die over op Coruscant en andere planeten te vinden waren. Sommige lichaamsdelen en uiteindes van tentakels konden wel honderd meter lang worden. De Conduit Worm werd niet gehinderd door bepaalde onderdelen in het elektriciteitsnetwerk.

Op Coruscant werden elektriciteitspannes gevreesd omdat Conduit Worms dan wel eens een brein konden opzoeken omwille van de elektrische straling van (menselijke) hersenen die deze dieren voelden. Wanneer men ontwaakte met een Conduit Worm aan of in het oor, was dit geen leuke ervaring.

Achter de SchermenEdit

  • Hoewel dit dier te zien is in de Visual Dictionary, werd het speciaal als prop gemaakt voor het boek en verscheen het niet in de film.

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki