Wikia

Yodapedia

Controller Force Pike

10.826pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Controller Force Pike
Royal Guard.jpg
Product
Model:

Controller FP

Type:

Force Pike

Fabrikant:

SoroSuub Corporation

Specificaties
Bereik:

2,00 meter

Massa:

7 kilogram

Affiliaties
Gebruikers:

Galactic Empire
Trandoshans

De Controller Force Pike was een model Force Pike dat werd gebruikt door de Emperor’s Royal Guards.

SpecificatiesEdit

De Controller FP was een zeer gestileerde Force Pike van twee meter lang en een gewicht van zeven kilogram gemaakt door SoroSuub Corporation. Net zoals alle Force Pikes had de Controller FP een punt die geladen was met energie en deze kon op vier centimeter van de punt een doelwit raken. De FP was gemaakt uit Graphite. De Controller FP leek op een lange speer die kracht kreeg door de generator die in het uiteinde van de FP stak. Deze generator deed de punt van de FP drieduizend maal vibreren per seconde.

De kracht van de Controller FP kon worden afgesteld. De zwakste stoot was bedoeld om aanvallers af te weren, om dieren bij elkaar te drijven of om verdachte personen te ondervragen met geweld. De zwaarste lading kon ervoor zorgen dat de grootste onruststoker meteen werd uitgeschakeld. Dit kon een verlamming en de dood tot gevolg hebben.

Daarom dat de Controller FP ook werd gebruikt door Trandoshan slavendrijvers omdat ze hiermee de Wookiees makkelijker konden controleren. De bekendste gebruikers van de Controller FP waren vermoedelijk de Emperor’s Royal Guards. Zij droegen deze wapens meestal als ceremonieel wapen maar indien nodig gebruikten ze het met een dodelijke efficiëntie.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki