Wikia

Yodapedia

Cordé

10.943pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Cordé
Cordé.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Vrouw

Lengte:

1,57 meter

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Naboo

Overleden:

22 BBY

Functie:

Handmaiden
Decoy Queen

Affiliatie:

Naboo
Senator Amidala

Cordé1.jpg

Een stervende Cordé

Quote: "You did your duty, Senator, and Cordé did hers"
-- Gregar Typho

Cordé was één van de Handmaidens van Senator Amidala ten tijde van de Separatist Crisis.

BiografieEdit

Hoewel Padmé Amidala niet langer fungeerde als Queen van de Naboo, bleef ze in woelige tijden gebruik maken van een Decoy Queen. Captain Typho bleef graag gebruik maken van het plan dat zijn oom Panaka eerder had bedacht. Cordé was één van de Handmaidens die regelmatig fungeerde als Decoy Queen.

In 22 BBY reisde Amidala naar Coruscant om te stemmen tegen de veelbesproken Military Creation Act. Cordé had echter de plaats van Amidala ingenomen op de J-Type Diplomatic Barge zonder dat iemand dit wist. Toen het schip landde op Coruscant explodeerde het landingsplatform. Cordé werd in deze ontploffing gedood samen met andere leden van de Royal Naboo Security Forces waaronder Theomet Danlé die onrechtstreeks verantwoordelijk was geweest voor de explosie.

In haar laatste woorden sprak Cordé hoe ze Amidala had teleurgesteld maar zo zag Padmé dit helemaal niet. Voor haar was Cordé het zoveelste slachtoffer van nutteloos geweld en een goede vriendin die ze verloor. Captain Gregar Typho had grote moeite om Amidala van Cordé’s lichaam weg te krijgen om meer onheil te voorkomen.

Achter de SchermenEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki