Wikia

Yodapedia

Core Ship Landing Pit

10.899pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Core Ship Landing Pit
Core Ships Geonosis.jpg
Product
Ontwerp:

Varieert

Fabrikant:

Varieert

Specificaties
Formaat:

450 meter diep
900 meter breed

Functies
Gebruik:

Trade Federation
CIS

Taken:

Huisvesten van een Lucrehulk-class LH-1740 Modular Control Core

Gebruikers:

Trade Federation
CIS

Quote: "There's an unusual concentration of Federation Ships over there, Arfour."
-- Obi-Wan Kenobi

Een Core Ship Landing Pit was een speciale landingsplaats die werd gemaakt zodat Core Ships van de Trade Federation konden landen op planeten.

SpecificatiesEdit

Omdat de acht landingsstellen van een Core Ship het immense gewicht onvoldoende konden dragen werden er speciale Landing Pits ontworpen. Deze putten ondersteunden de bolvormige structuur van de Core Ships en waren 450 meter diep en 900 meter breed. In de put bevond zich vaak een schacht die zelfs tot 6,4 kilometer diep kon zijn. Deze schacht voerde de stralingen en uitlaatgassen van de Core Ships weg van de put.

De Landing Pits waren niet alleen gebouwd om de Core Ships gewoon te huisvesten, ze fungeerden ook als onderhoudsgarage waar herstellingen en aanpassingen konden worden gemaakt. Dit zorgde ervoor dat het herstellen van deze schepen minder lang duurde dan de herstellingen aan andere Capital Ships die in de ruimte moesten worden hersteld.

De randen van een Landing Pit waren uitgerust met zwaartekracht reflectoren waartegen de Repulsorlifts zich konden afzetten bij het opstijgen. Hierdoor kon de snelheid van een Core Ship worden verdubbeld wat ook nodig was om te kunnen ontsnappen. In de randen van de Pit waren ook allerlei onderhoudskamers aanwezig voor observatie. De rand van de put werd steeds zo gebouwd dat het Core Ship zijn Battle Droids en voertuigen makkelijk kon loslaten.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki