Wikia

Bloodstripe

2nd Class Corellian Bloodstripe

Quote: "They don't give out the Corellian Bloodstripe for perfect attendance."
-- Alexandr Badure

De Corellian Bloodstripe was een militair ereteken dat werd uitgereikt door de Corellian militie aan wie zich uitermate dapper in de strijd hadden gedragen.

UitzichtEdit

De Corellian Bloodstripe was eigenlijk niet meer dan een reeks gekleurde blokjes aan de zijkant van broekspijpen. Er bestonden twee verschillende soorten Bloodstripes.

  • First Class Bloodstripe: Bestond uit rode blokjes en werd meestal postuum toegekend.
  • Second Class Bloodstripe: Bestond uit gele blokjes.

Han SoloEdit

Han Solo kreeg beide Bloodstripes in zijn leven nog voor hij de Rebel Alliance vervoegde. Waarom hij deze tekens precies ontving, was niet geweten en ook Solo zelf was niet happig om deze verhalen te delen. Toen Han werd ontslagen als Officer in het Galactic Empire vermoedde hij dat de Bloodstripes ook zouden worden afgenomen maar hij mocht ze behouden omdat ze door de Corellians waren gegeven. In 0 BBY droeg Solo de first class Bloodstripe. Daarna zou hij echter meestal zijn overgegaan tot het dragen van de second class omdat de rode blokjes te veel de aandacht eisten van Bounty Hunters. Ook Bey, één van Hans jeugdvrienden ontving de Corellian Bloodstripe.

Het gerucht ging de ronde dat elke Corellian een onrechtmatige drager van Bloodstripes mocht neerknallen zonder verpozing.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki