Wikia

Corellian Sand Panther
Corellian Sand Panther.jpg
Biologie
Indeling:

Non-intelligent

Classificatie:

Zoogdieren

Voeding:

Carnivoren

Ademhaling:

Zuurstof

Herkomst
Thuisplaneet:

Corellia

De Corellian Sand Panther was een katachtig roofdier afkomstig van Corellia.

FysiologieEdit

De Sand Panther had een zachte vacht, een staart met een pluizig einde en brede klauwen. Een Sand Panther was meestal lichtgeel van kleur waardoor ze zich goed konden camoufleren. Sommige exemplaren waren albino’s of zilverkleurig.

De klauwen van de Sand Panther waren bijzonder scherp en bovendien giftig. Dit gif werd soms door Assassins gebruikt.

LevenEdit

De meeste dieren leefden in de woestijn maar sommige exemplaren leefden ook in meer gematigde zones. De pels van deze dieren werd door pelsjagers gezocht om er dure kledij en handtassen van te maken. De jacht op deze dieren was echter al eeuwen illegaal op Corellia. De Sand Panther kwam slechts op een aantal andere planeten voor. De meeste van deze planeten waren gevaarlijk en primitief. Stropers konden soms enkele vachten vinden in het wild op Corellia maar de schaarsheid van deze vachten zorgden ervoor dat enkel de allerrijksten deze konden betalen.

Sand Panthers waren erg moeilijk om tam te maken en moesten altijd in kooien worden gehouden. In het wild waren joegen deze dieren alleen op hun prooi al kon het ook gebeuren dat kleine families samen op jacht gingen. De Sand Panther stond ook bekend omwille van zijn geduld en zijn kunde om tot enkele centimeters van zijn prooi te kunnen sluipen om dan plots toe te slaan. Ze waren slim genoeg om te wachten totdat één prooidier zich verwijderde van de groep om vervolgens toe te slaan.

De jager Doallyn raakte ernstig gewond door een Corellian Sand Panther en hield er een permanente verminking aan over

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki