Wikia

Yodapedia

Corla Metonae

10.845pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Corla Metonae
Corla.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Vrouw

Lengte:

1,60 meter

Haarkleur:

Bruin

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Alderaan

Overleden:

0 BBY

Titel/Rang:

Chief Petty Officer

Functie:

Bosun

Vervoer:

Tantive IV <br Sundered Heart

Affiliatie:

Galactic Republic
Rebel Alliance

Corla Metonae was een lid van de invloedrijke Antilles familie, die al generaties lang trouwe dienaren waren van de Royal House of Alderaan.

BiografieEdit

Corla deed dienst als Bosun en Chief Petty Officer aan boord van de Sundered Heart. Ze had de leiding over de bemanning en de voertuigen aan boord, zoals de Escape Pods. Haar leidinggevende was haar oom, Captain Raymus Antilles.

In de vroege jaren van het Galactic Empire overzag Chief Petty Officer Metonae een proeflancering van de reddingscapsules in de Tantive IV, toen een bende piraten uit het Karthakk System de Tantive IV aanviel. Ze waren hierdoor gedwongen de gelanceerde reddingscapsules achter te laten. Het werd al snel bekend dat twee droid-units van het schip in een van de capsules zaten; R2-D2 en C-3PO. De verantwoordelijkheid viel op de schouders van Corla, en was overgeplaatst. Bail Organa gaf het vinden van de droids de hoogste prioriteit.

Corla2.jpg

Corla Metonae

Corla’s overplaatsing was echter niet als straf bedoeld. Haar organisatorische vaardigheden waren nodig voor een leidinggevende rol bij Project: Another Chance, het project waarbij Alderaan zich na de verwoestende Clone Wars uit eigen beweging ontwapende. De bedoeling van het project was om een enorm fregat, de Another Chance, om te bouwen tot volautomatische wapenbunker. Alle wapens van Alderaan werden in dit schip geplaatst en het fregat zou daarna, onder begeleiding van drie volautomatische escortschepen, door Hyperspace blijven springen, totdat het teruggeroepen zou worden door de Council of Elders.

Corla’s rol was om ervoor te zorgen dat het fregat veilig gelanceerd zou worden, en dat het niet in handen zou vallen van de Imperial taskforce die op de loer lag om het te onderscheppen. Ze liet lokschepen uitvliegen met transponder signalen die gelijk waren aan de Another Chance groep, om zo de Imperials weg te lokken van het werkelijke fregat.

Haar toewijding voor het project werd erkent door Bail Organa, die haar terugplaatste naar de Tantive IV als Master Chief Petty Officer. De droids R2-D2 en C-3PO waren inmiddels teruggevonden door Raymus Antilles, en waren geïnstrueerd nooit meer in de reddingscapsules te gaan zonder een direct bevel. Corla zou op de Tantive IV blijven dienen, ook onder Bail’s dochter Leia Organa. Ze was aanboord van het schip toen het in 0 BBY gevangen en vernietigd werd door Darth Vader boven Tatooine.

Achter de SchermenEdit

  • Het verhaal van Corla Metonae werd ontwikkeld via WTS door The2ndquest.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki