Wikia

Yodapedia

Coruscant Guard

10.825pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Coruscant Guard
Fox.jpg
Organisatie
Behoort tot:

Galactic Republic
Galactic Empire

Affiliatie:

Galactic Republic
Galactic Empire

Species:

Mens

Details
Bewapening:

DC-15 Blaster Rifle
R-88 Suppressor Rifle
Merr-Sonn Taser Staff
Electrostaff

Transport:

Nu-class Assault Shuttle

Stationering:

Coruscant

Conflicten:

Battle of Rugosa

Coruscant Guard SotE.jpg

Coruscant Guard ten tijde van het Empire

De Coruscant Guards waren een groep gespecialiseerde Clone Troopers en Stormtroopers die als ordehandhavers fungeerden op Coruscant.

OrganisatieEdit

Tijdens de Clone Wars werd de Coruscant Guard opgericht, een gespecialiseerde eenheid van Clones die onafhankelijk van de Senate Guards opereerden. Oorspronkelijk was het een groep Clones onder leiding van Clone Commander Fox die op Coruscant actief was. Deze eenheid werd omgedoopt tot de Clone Shock Troopers. Zij kregen als taak om de veiligheid op Coruscant te waarborgen.

Na de Clone Wars werd de Coruscant Guard als een statussymbool opgericht. De Coruscant Guard werd een elite-eenheid van Stormtroopers die net als de Clones als een politie-eenheid fungeerden op Coruscant. De Coruscant Guard bezat een zeer grote autoriteit en kon elk gebouw of elke persoon bezetten of ondervragen.

Het ISB kon de Coruscant Guards inzetten bij een onderzoek naar een ontrouwe medewerker van het Empire. In de eerste jaren van het Empire waren er nog niet zo heel veel Coruscant Guards maar hun aantal groeide.

UitzichtEdit

Clone WarsEdit

De Coruscant Guard die bestond uit Clones werd gekenmerkt door de rode markeringen op hun Phase I Clone Trooper Armor. Commanders hadden het embleem van de Galactic Republic op hun borstplaat gedrukt.

Galactic EmpireEdit

Tijdens het Empire werd een ander – licht – armor aangenomen met vooral rode kleuren en een mantel. De helm was ook helemaal anders en bevatte heel wat communicatieapparatuur en sensors. Commanders gebruikten een heads-up display in hun helm om bevelen zo snel mogelijk en efficiënt door te geven. Deze werden ook gebruikt om makkelijk doorheen Coruscant te reizen.

GeschiedenisEdit

Tijdens de Clone Wars, zagen de Clones van de Coruscant Guard regelmatig actie. Clone Commander Fox redde Padmé Amidala uit de handen van Ziro the Hutt en Thire vergezelde Yoda samen met Jek en Rys naar Rugosa. Clone Commander Stone die Jar Jar Binks en Kharrus naar Florrum vergezelde was eveneens een lid van de Coruscant Guard.

In 3 ABY confronteerden Luke Skywalker, Lando Calrissian en Dash Rendar Coruscant Guards op weg naar Xizor’s Palace. Hun jurisdictie was tijdens het Galactic Empire ook verder uitgebreid naar een aantal andere Core Worlds.

De Coruscant Guards droegen verschillende wapens, waarvan sommige modellen vooral dienden om te verdoven.

Bekende Coruscant GuardsEdit

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki