Wikia

Yodapedia

Crix Madine

10.972pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
Crix Madine
Madine1.jpg
Uiterlijke kenmerken
Species:

Mens

Geslacht:

Man

Lengte:

1,70 meter

Haarkleur:

Blond

Oogkleur:

Bruin

Biografie
Thuiswereld:

Corellia

Titel/Rang:

General

Functie:

Leider Rebel Spec Forces
Rebel Alliance
Rebel Alliance Advisory Council Lid
Rebel Alliance Chief Military Advisor

Wapen:

Blaster Pistol

Affiliatie:

Rebel Alliance
Rebel Commandos

Crix Madine Imperial.jpg

Commander Crix Madine

Home One Rebels.jpg

Mon Mothma en General Madine

Quote: "A Strike Team will land on the moon and deactivate the Shield Generator."
-- General Madine

Crix Madine was ten tijde van de Battle of Endor Chief Military Advisor en de Commander van de Alliance Special Forces in de rangen van de Rebel Alliance.

BiografieEdit

Crix Madine was een veteraan uit de Clone Wars waarin hij General Carlist Rieekan en General Jan Dodonna leerde kennen. Hij volgde zijn verdere militaire opleiding in een de Raithal Academy. Crix Madine klom snel op in de rangen en mocht een elite Commando eenheid leiden. Madine's taak bestond erin om de Storm Commandos van het Empire uit te bouwen tot een elite-eenheid van Stormtroopers. Madine werd beschouwd als arrogant maar wel efficiënt en trouw. Men verwachtte dat er een lange en veelbelovende loopbaan voor hem te wachten stond in het Galactic Empire.

Maar Madine begon stilaan wroeging te krijgen over zijn daden en de werkwijze en waarden van de New Order. Madine probeerde voor de Battle of Yavin te deserteren naar de Rebel Alliance en om zijn trouw te bewijzen zorgde hij voor belangrijke hints bij Operation Strike Fear en bij de vernietiging van de Invincible. De definitieve doorslag was het loslaten van de Candorian Plague op Dentaal. De maat was voor Madine toen vol en plannen om over te loken werden zeer concreet.

Madine verliet zijn eenheid tijdens een trainingsmissie in 1.8 AY. Hij wiste zichzelf uit de Imperial databanken, hoewel zijn verdwijning door enkele HoloNet nieuwskanalen werd gecovered. Zelfs zijn verloofde mocht van niets weten, omdat hij vreesde dat dit haar in groot gevaar kon brengen. Tijdens dezelfde periode speelde Madine hints door aan de Alliance over het Dark Trooper Project dat door Rom Mohc werd ontwikkeld. Madine werd gevat door het Empire en op Orinackra gevangen gezet waar hij moest wachten op zijn executie.

Mon Mothma stuurde echter Kyle Katarn achter Madine aan. Mothma verklapte Madine's rol als geheim agent en Katarn kon Madine bevrijden. Daarna dook hij weer onder op Corellia en Rogue Squadron kon ervoor zorgen dat een tweede poging van het Empire om Madine gevangen te nemen faalde.

Door zijn verleden en ervaring als Imperial Officer in een elite-eenheid kon hij de Alliance allerhande nuttige informatie bezorgen. Mede door zijn ervaring als leider van een elite-eenheid, won hij snel aanzien binnen de Rebel Alliance. Hij kreeg een zetel in Mon Mothma's Advisory Council als Chief Military Advisor en werd de Commander van de Rebel Spec Forces. Niet iedereen in de Alliance was overtuigd van Madine's idealen, maar na een tijdje werd duidelijk dat Madine niet alleen een aanwinst was voor de Alliance maar absoluut zich voor de waarden van de Alliance inzette.

Hij was de bedenker van plannen die de Rebel Alliance vele zeges opleverden, maar zijn markantste zet deed hij toen hij in 4 ABY zijn Rebel Commandos onder leiding van General Han Solo en Bren Derlin met de gestolen Imperial Shuttle Tydirium de SLD-26 Planetary Shield Generator op Endor liet uitschakelen. Zijn tactiek werkte en de troepen raakte veilig op de oppervlakte van de maan Endor. Met de hulp van enkele Ewoks konden ze het schild rond de Death Star II uitschakelen.

Crix Madine sprak Basic, Bothese en Ithorese.

TactiekEdit

Crix Madine had drie basisregels:

  • Hit 'em where they ain't: Dit hield in dat de Rebel forces nooit een openlijk gevecht moesten uitlokken met de Imperials, daar hadden ze de manschappen immers niet voor. Het was beter daar aan te vallen waar het Empire zwak was.
  • Attack the enemy's spirit: Madine wist dat de moraal bij de meeste Imperial troepen laag lag. Hij krikte dus de moraal van zijn troepen op om een voordeel in de strijd te bekomen.
  • Use your brains: In schier contrast met het Empire werden de troepen van de Rebel Alliance op het veld getraind in plaats van in een Academy. Hierdoor verkregen ze een grotere terreinkennis en een uitgebreider inzicht. In de Battle of Endor hielp dit de Rebel Commandos enorm in het uitschakelen van de Imperial troepen.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki