Wikia

Custom Ord Pedrovia
OrdPedrovia.jpg
Product
Model:

Custom Ord Pedrovia

Klasse:

Podracer

Specificaties
Afmeting:

2,72 meter (cockpit)
6,71 meter (motoren)

Snelheid:

823 km/h

Bemanning:

1

Affiliaties
Affiliatie:

Gasgano

Gasgano1.jpg

Gasgano in zijn cockpit

Quote: "... eh Gasgano doowa newpa Ord Pedrovia."
-- Beed

De Custom Ord Pedrovia was een Podracer gebruikt door de Xexto Gasgano in de Boonta Eve Challenge in 32 BBY.

UitzichtEdit

Dankzij het sponsorgeld van Gardulla the Hutt kon Gasgano zich deze zeer degelijke Podracer aanschaffen en aanpassen naar eigen noden. De groene custom Ord Pedrovia haalde 823 km/h en was daarmee één van de snelste Podracers in het circuit. Gasgano zorgde voor dubbele stabiliserende vinnen en het Repulsorlift veld zorgde voor een uitstekende wegligging waardoor Gasgano zeer goed kon racen op vrij onvlakke ondergronden. De motoren van de Ord Pedrovia konden wel snel verhit worden. Gasgano, die vloog onder een vaandel van gele en rode kleuren, werd bijgestaan door een Otoga-222 Maintenance Droid team.

De groene cockpit van de Ord Pedrovia leek wel op een vliegende kever. Met een glad bovenste deel en een plat onderste. De motoren waren ook uitgerust met secundaire compresseurs die de Tradium vloeistof verdikten alvorens ze werd aangestoken in de motoren. De Podracer werd bestuurd via twee joysticks en twee voetpedalen. Voor Gasgano met zijn 24 vingers, was dit geen probleem.

Gasgano startte van op de derde rij maar reed een uitstekende wedstrijd. Enkel de verrassende Anakin Skywalker kon Gasgano van de overwinning houden. Skywalker stak Gasgano voorbij net voor Arch Canyon in de tweede ronde. Daarna liet Gasgano de andere racers achter zich en eindigde als tweede. Hierdoor versloeg Gasgano wel de favoriet Sebulba die crashte in de laatste rechte lijn.

Na de Boonta Eve Challenge was Gasgano nukkig over zijn tweede plaats. Gardulla the Hutt bleef hem echter sponsoren zodat Gasgano bleef racen op Oovo IV, Baroonda, Ando Prime, Ord Ibanna en Aquilaris.

VerschijningEdit

BronEdit

In andere talen

Around Wikia's network

Random Wiki