Wikia

Yodapedia

Cybot Galactica

10.830pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Cybot Galactica
Cybot Galactica.png
Organisatie
Type:

Droidfabrikant

Leiding:

Chairman

Vestiging:

Etti IV

Producten:

Droids

K-3PO.jpg

K-3PO

Cybot Galactica (CG) was één van de twee grootste bedrijven die Droids produceerden.

GeschiedenisEdit

Cybot Galactica werd vaak in één adem genoemd met concurrent Industrial Automaton als het aankwam op de twee belangrijkste firma’s die Droids bouwden in het universum (samen de Big Two). Het succes van Cybot Galactica zorgde ervoor dat het bedrijf uitgroeide tot een megacorporatie met invloeden van de Core Worlds tot de Corporate Sector. In de Corporate Sector was Cybot Galactica één van de Original Signatory Sponsors. Cybot Galactica was gevestigd op Etti IV, in de stad Mondder.

Cybot Galactica had de reputatie om erg geraffineerd te zijn en modebewust. Dit had het te danken aan zijn uiterst succesvolle Protocol Droids. Cybot produceerde echter niet alleen Protocol Droids maar ook andere succesvolle modellen zoals de WED Treadwell Repair Droid, de GV/3 Guardian Droid en de PK Worker Droid.

Tijdens de Separatist Crisis bracht Cybot Galactica voor het eerst Droids uit die niet meer werkten met een standaard Universal Socket Interface. De nieuwere Droids waren uitgerust met een Advanced Appendage Bus die de lichaamsdelen aan elkaar bevestigden. Tegenstanders van Cybot meenden dat dit een zet was om meer winst te maken en een specifiek deel van de markt in te palmen. Illia Setag, de Chairman, antwoordde dat Cyborg enkel wou meegaan met zijn tijd en dat de nieuwe uitrusting meer mogelijkheden bood voor Droids en zelfs voor Prosthetic Replacement Limbs in de nabije toekomst.

Bekende Droid ModellenEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki