Wikia

Yodapedia

DC-15A Blaster Rifle

10.911pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share
DC-15A Blaster Rifle
Shock Trooper.jpg
Product
Model:

DC-15A Blaster Rifle

Type:

Blaster Rifle

Fabrikant:

BlasTech Industries

Specificaties
Capaciteit:

500 schoten

Bereik:

12 meter

Affiliaties
Gebruikers:

Galactic Republic

De DC-15A Blaster Rifle was één van de standaardwapens van de Clone Troopers tijdens de Clone Wars.

Uitzicht & GebruikEdit

Clone Troopers running.jpg

Clone Troopers met DC-15A

De DC-15 Blaster Rifle was een langwerpige Blaster die met twee handen moest gehanteerd worden. In het midden bevond zich een handgreep waardoor het tweede hand het wapen makkelijk kon vasthouden. Deze greep was eigenlijk een kijker die bovenop kon worden bevestigd om het wapen te gebruiken voor ver afgelegen doelwitten. Bovenaan stonden twee mikpunten bevestigd waardoor men precies het wapen kon hanteren en mikken.

De DC-15 kon zowel vijanden meteen verpulveren maar ook gewoon verdoven. Deze wapens vuurden plasma af door de emissie van Tibanna gas dat onder hoge druk werd geplaatst. Omdat het proces van het vuren gepaard ging met verhitting waren er verschillende kleine ‘vinnen’ aan de DC-15 bevestigd om deze warmte af te leiden. Om de schok van het vuren tegen te gaan, bevatte de DC-15 ook een versterkt einde om tegen de schouder te plaatsen.

Naast de DC-15 Blaster Rifle, gebruikten de Clone Troopers ook de kleinere DC-15S Blaster Pistol.

Elementen van de DC-15 zou je later terugvinden in het DLT-19 Heavy Blaster Rifle en het E-11 Blaster Rifle.

Achter de SchermenEdit

  • Pas in Galaxy at War werd officieel bevestigd dat BlasTech dit wapen maakt.

VerschijningEdit

BronEdit

Around Wikia's network

Random Wiki